اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر همدان:

38 هزار خانوار همدانی زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر قرار دارند

خبرگزاری فارس: سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر همدان گفت: بیش از 38 هزار خانوار از روستاییان و عشایر زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر همدان قرار دارند.

38 هزار خانوار همدانی زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر قرار دارند

یوسف باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر یک سازمان عمومی است، اظهار کرد: این سازمان زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سال 1384 شروع به فعالیت کرده است.

وی افزود: صندوق بیمه روستاییان و عشایر در نخستین گام پس از عقد قرارداد با نهادهای منتخب و معتمد مردم در سطح روستاها، ارائه آموزش به آنها را در دستور کار قرار داد تا در روستاها مستقر و به مردم در زمینه بیمه اجتماعی خدمات‌رسانی کنند.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر همدان بیان داشت: این سازمان نخستین نهادی است که توانسته با افتتاح حداقل یک دفتر کارگزاری در هر دهستان درصد بالایی از روستاییان را زیرپوشش بیمه اجتماعی قرار دهد.

وی به مزایای تشکیل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در روستاها اشاره کرد و گفت: با انجام این مهم دیگر نیازی نیست که روستاییان با صرف زمان به شهرها مراجعه کنند و درگیر سیستم اداری شوند بلکه با مراجعه به دهیاری‌ها و تعاونی‌های تولید در روستای خود یا روستای همجوار با تکمیل مدارک و عقد قرارداد به عنوان بیمه شده صندوق شناسایی می‌شوند.

باقری با اشاره به اینکه از نخستین سال تأسیس صندوق، دولت مزایای ویژه‌ای را در حمایت از آن در نظر گرفته، ادامه داد: از جمله اینکه دوسوم حق بیمه را دولت متعهد شده و پرداخت می‌کند به این معنا که روستایی زیرپوشش صندوق یک سوم حق بیمه را پرداخت می‌کند که انجام این مهم نیز در راستای حمایت از مناطق محروم و روستایی انجام می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر سه مزیت عمده در اختیار بیمه‌شدگان قرار می‌دهد، گفت: یکی از این مزیت‌ها شامل بازنشستگی می‌شود به این معنا که هر روستایی دارای 15 سال سابقه پرداخت حق بیمه و برخوردار از سن 65 سال می‌تواند مانند یک کارمند از مزایای بازنشستگی بهره‌مند شود.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر همدان دومین مزیت این صندوق را مربوط به ارائه خدمات در زمینه از کارافتادگی دانست و افزود: اگر بیمه شده بعد از گذشت یک سال از شروع بیمه به هر دلیلی مانند بیماری، سوانح و... از کارافتاده شود با ارجاع به کمیسیون پزشکی و در صورت تأیید این نهاد از همان روز مشمول مزایای از کارافتادگی می‌شود و دیگر نیازی به ادامه بیمه‌پردازی نیست و حقوق‌بگیر سازمان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: سومین مزیت این است که اگر بیمه شده بعد از گذشت یک سال از شروع بیمه به هر دلیلی چون حادثه، بیماری و مرگ طبیعی فوت کند خانواده وی(همسر و فرزندان تحت کفالت) از مزایای بازماندگان برخوردار می‌شوند.

باقری اظهار کرد: در طول فعالیت این صندوق بیش از 38 هزار خانوار از روستاییان و عشایر را زیرپوشش بیمه قرار دادیم که با افراد تحت کفالت بالغ بر 135 هزار نفر از روستاییان و عشایر را شامل می‌شود.

وی بیان داشت: با وجود فعالیت این صندوق از سال 84 ما هنوز بازنشستگی نداریم چرا که حداکثر سابقه این صندوق به هشت سال می‌رسد در صورتی که حق بیمه پرداختی برای این گروه، 15 سال است، به همین دلیل هنوز در سطح استان و حتی کشور بازنشسته نداریم.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: در بحث فوت و از کارافتادگی تاکنون 600 خانوار مشمول مزایای سازمان شده‌اند و از سازمان حقوق و مزایا دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول