اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بناب:

بناب در بیمه روستایی آخر است

خبرگزاری فارس: فرماندار بناب با انتقاد از عدم رغبت مردم برای استفاده از بیمه عشایری و روستایی گفت: بناب از جمله شهرستان‌هایی است که به علت عدم استقبال روستاییان از بیمه در رده‌های آخر بین شهرستان‌ها قرار دارد.

بناب در بیمه روستایی آخر است

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، سعید برقی ظهر امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات روستای «روشت بزرگ» در جمع اهالی این روستا اظهار کرد: با بهره‌برداری از فاز دوم پمپاژ روستای روشت بزرگ، 100 لیتر آب در ثانیه 100 هکتار از اراضی این روستا را زیر پوشش خواهد برد.

وی افزود: برای اجرای این طرح در فاز دوم که با مشارکت اهالی صورت گرفته است، بالغ بر 11 میلیارد و 350 میلیون ریال هزینه شده که 15 درصد آن با مشارکت اهالی روستا و 10 میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات دولت پرداخت شده است.

فرماندار بناب سپس با بیان اینکه 100 درصد راه‌های روستایی بناب دارای راه آسفالته هستند، گفت: اکنون در حال تعریض آنها هستیم.

برقی مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی را فرصت مناسبی برای اهالی روستا دانست و از مردم خواست تا سعی کنند از تسهیلاتی که دولت در اختیار اهالی قرار داده استفاده مطلوب ببرند.

وی همچنین طرح‌های توسعه کشاورزی را از برنامه‌های در حال اجرای دولت نام برد و تصریح کرد: دولت امسال 60 میلیارد ریال اعتبار از این محل به شهرستان بناب تخصیص داده و قرار شده شهرستان‌هایی که نسبت به جذب اعتبارات خود اقدام نکنند، اعتبار آنها توسط سایر شهرستان‌ها جذب و استفاده شود.

برقی با انتقاد از عدم رغبت مردم برای استفاده از بیمه عشایری و روستایی اضافه کرد: بناب از جمله شهرستان‌هایی است که به علت عدم استقبال روستاییان در رده‌های آخر بیمه بین شهرستان‌ها قرار دارد.

وی با اشاره به کمبود آب کشاورزی، به کشاورزان توصیه کرد؛ برای استفاده بهینه نسبت به اجرای طرح آبیاری تحت فشار اقدام کنند.

فرماندار بناب با اشاره به تحریم دشمنان علیه کشور تصریح کرد: با وجود اینکه از سوی دشمنان در شدیدترین تحریم‌ها قرار داریم ولی تنها از این شهرستان طی یک سال گذشته بالغ بر 100 میلیون دلار محصولات کشاورزی به خارج از کشور صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران با چنین تحریم‌هایی انس گرفته‌اند و با این تهدیدها از مواضع خود عقب‌نشینی نخواهند کرد و با برنامه‌ریزی که دولت انجام می‌دهد، با حمایت از دولت و پشتیبانی از ‌ولایت از این آزمون نیز سربلند بیرون خواهند آمد.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول