اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بویین زهرا:

اهداف قیام عاشورا برای مردم تبیین شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه بویین زهرا گفت: اهداف قیام عظیم عاشورا باید برای مردم به نحو صحیحی تبیین شود.

اهداف قیام عاشورا برای مردم تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین، حجت‌الاسلام محمد همایون زرینه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان بویین زهرا با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری امام حسین (ع) و دعوت از آحاد گسترده مردم بویین زهرا برای حضور در مراسم‌ و عزاداری‌های حسینی اظهار کرد: در طول تاریخ در عزاداری‌ها همواره دو گروه دشمنان اهل‌ بیت و دوستان نابخرد با کار‌های خویش سبب وهن و توهین به عزاداری‌ها شده و روح عمومی را از حرکت‌های خود جریحه‌دار کرده‌اند.

وی ضمن دعوت از خانواده‌های دارای فرزند 6 ماهه برای حضور در همایش شیرخوارگان حسینی در هفته آینده تصریح کرد: آغاز سال 1434 هجری قمری از امروز و آغاز ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) را بر تمام شیعیان محب اهل‌بیت تسلیت عرض می‌کنیم.

امام جمعه بویین زهرا با اشاره به اینکه لازم است از انجام کار‌های سبک و وهن‌آمیز در دسته‌جات عزاداری و نیز رقباتی کردن پرهیز شود، تصریح کرد: انجام چنین رفتار‌ها و حرکت‌هایی سبب انحراف ما شیعیان از پی‌ بردن به اهداف اصلی قیام‌ اباعبدالله الحسین (ع) می‌شود.

زرینه با اشاره به آغاز هفته احیای امر به معروف ادامه داد: تذکر لسانی امروز وظیفه همگانی در مقابله با منکرات بوده و بنابر تأکیدات و رهنمود‌های مقام معظم‌ رهبری صلاح جامعه و اصلاح‌شدن آن در نهی از منکر و همگانی شدن این فریضه است.

وی با اشاره به آغاز هفته بسیج بیان کرد: همانطور که امام راحل بسیج را لشکر واقعی و مخلص خداوند معرفی کردند، امروز بسیجیان به حق در این مسیر گام بر می‌دارند.

امام جمعه بویین زهرا ادامه داد: نهاد مقدس بسیج میقات پابرهنگان و همچنین اندیشه پاک اسلام است که تربیت شدگان در این نهاد نام و نشان در گمنامی دارند.

زرینه با تشریح اندیشه‌های متعالی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران پیرامون نهاد مقدس بسیج تصریح کرد: بنا بر سخنان امام راحل بسیج به یک ارگان و حزب خاصی تعلق نداشته و تمام مسلمانان در سراسر حکومت‌های اسلامی امروز باید بسیج همگانی را برای مقابله با دشمنان و مزدوران تشکیل داده و با آنان مقابله کنند.

وی با اشاره به 26 آبان‌ماه سالروز آزادسازی شهر سوسنگرد و تدبیر امام راحل در ارائه پیام به رزمندگان و نیروی‌های مسلح در آن زمان مبنی بر اینکه سوسنگرد باید هرچه سریع‌تر آزاد شود، تصریح کرد: از مدیریت و توانمندی رهبر کبیر انقلاب اسلامی بود که شهید چمران و رزمندگان دیگر اسلام توانستند دشمنان را عقب رانده و فاتحانه وارد شهر شوند و به همین دلیل بود که در تقویم انقلاب اسلامی شهر سوسنگرد در تقویم انقلاب اسلامی به شهر عاشقان شهادت مشهور شد که یاد و خاطره تمام شهدا را گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به برپایی رزمایش مدافعان آسمان ولایت که با هدف ارتقای توان رزمی در گستره‌ای به وسعت 850 هزار کیلو‌متر و در سطح 6 استان کشور برگزار و نیز آزمایش موفقیت‌آمیز انواع هواپیماها و موشک‌ها تصریح کرد: برگزاری این رزمایش پاسخی جدی به تهدید دشمنان اسلام بود.

امام جمعه بویین زهرا با اشاره به آغاز دور جدید حملات رژیم غاصب صهیونیستی به نوار غزه و شهادت مردان و زنان مسلمان و در قبال آن سکوت مجامع جهانی تصریح کرد: سران عرب امروز به جای توجه به ظلم و ستم اشغالگران قدس شریف به دنبال ایجاد توطئه و فتنه جدید سیاسی و امنیتی در کشور سوریه هستند.

زرینه ضمن محکوم کردن حملات جدید رژِیم غاصب صهیونیستی به مردم مظلوم غزه و دعوت گسترده از مردم برای راهپیمایی علیه این تجاوزات صورت گرفته، تصریح کرد: امیدواریم که اتحاد و وحدت مسلمانان مقدمات شکست دشمنان را زود‌تر فراهم کند.

وی با اشاره به سالروز گرامیداشت مرجع عالیقدر شیعه میرزا جواد آقا ملکی تبریزی بیان کرد: این عالم وارسته و فقیه توانا اعتبار و درجه شیعه را در دوران خویش گسترش داد و سبب پیوند بیشتر مردم با آموزه‌های دینی شد.

انتهای پیام/77005/خ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول