اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی قیروکارزین:

نسل امروز نیازمند فرهنگ عاشورا است

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی قیروکارزین گفت: محرم فرصت بسیار مناسبی است تا علاوه بر تبلیغ و تبین معارف دینی، فرهنگ عاشورا را به نسل امروز انتقال دهیم.

نسل امروز نیازمند فرهنگ عاشورا است

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، علی رحمانی سرچشمه پنج‌شنبه‌شب در همایش ائمه جمعه و جماعات، هیئت امنای مساجد و حسینیه‌ها و فرماندهان حوزه و پایگاه‌های مقاومت در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: درس‏های برگرفته از مکتب حضرت ابا عبدالله‏الحسین‌(ع) نسخه شفابخش و راه نجات نسل امروز و آینده بشر است.

وی با اشاره به این که مسئولان هیئت‌های مذهبی مواظب تحریف‌های غلط در عزاداری‌ها باشند افزود: ما باید در سالم نگه‌داشتن نهضت امام حسین(ع) تلاش کنیم و برای نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر مجدانه و پرشور وارد شویم.

رحمانی با بیان اینکه در سخنرانی‌های ماه محرم باید به موضوعات مختلف برای بصیرت‌افزایی و آگاهی مردم پرداخته شود تصریح کرد: نگاهی به نقش عاشورا و محرم و صفر در تاریخ ایران نشان می‌دهد که همواره مردم مسلمان و همیشه در صحنه، با تکیه بر بصیرت و آگاهی که از محرم و صفر و مجالس حسینی به دست آورده‌اند به وضعیت خود سامان بخشیده و بر ناملایمات غلبه کرده‌اند.

بخشدار مرکزی قیروکارزین ادامه داد: امروز نیز در شرایط کنونی کشور محرم و صفر می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در پیشرفت کشور، حل مشکلات مختلف و ایجاد وحدت داشته و در این عرصه مبلغان وظیفه‌ای خطیر را عهده‌دار هستند.

این مقام مسئول ماه محرم را فرصتی مناسب برای خنثی‌کردن توطئه‌های شوم دشمنان و اسلام‌ستیزان دانست و اضافه کرد: در این ماه باید علاوه بر تبلیغ و تبیین معارف دینی، فرهنگ عاشورا را به نسل امروز انتقال دهیم و برای اینکه بتوانیم این اهداف را به بهترین شکل انتقال دهیم نیازمند اجرای برنامه‌های غنی فرهنگی هستیم.

رحمانی در پایان با بیان اینکه دشمنان اسلام بعد از انقلاب اسلامی توطئه‌ها و دسیسه‌های فراوانی را علیه ایران انجام دادند، بیان کرد: مردم این کشور اجازه نمی دهند تا آنان نقشه‌های شوم خودشان را عملی کنند و امروز تمام حرکت‌های بیداری اسلامی در اقصی نقاط جهان برگرفته از فلسفه قیام عاشورا است چرا که محرم، تاریخ مظلومیت تمام ستمدیدگان جهان است.

انتهای پیام/2448/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول