اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری نهاوند:

سرانه فضای کتابخانه در نهاوند به ازای هر نفر 1.2 متر است

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری نهاوند با بیان اینکه باید سرانه فضای کتابخانه‌ها در نهاوند افزایش یابد، گفت: بعد از گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز سرانه فضای کتابخانه نهاوند 1.2 متر است.

سرانه فضای کتابخانه در نهاوند به ازای هر نفر 1.2 متر است

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، خدایار ظفری صبح امروز در نشست کتابداران نهاوند اظهار داشت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه ضرورت دارد بنابراین باید فضاهای کافی برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در سطح شهرستان به وجود آید.

وی از مصوب شدن احداث کتابخانه دیجیتال در نهاوند خبر داد و افزود: کتابخانه استاندارد و دیجیتال در نهاوند در دو طبقه در زمینی به مساحت 2 هزار و 500 متر مربع ساخته خواهد شد.

سرپرست فرمانداری نهاوند گفت: در نهاوند بیش از 4 هزار و 800 نفر عضو فعال کتابخانه‌ها هستند که نسبت به آمار جمعیتی به ویژه دانشجویان، دانش‌آموزان، معلمان، بازنشستگان و دیگر اقشار علاقه‌مند به مطالعه کتاب بسیار پایین است.

وی به وجود بیش از 54 هزار جلد کتاب در هفت کتابخانه در نهاوند اشاره کرد و ابراز داشت: از این تعداد چهار کتابخانه در شهر نهاوند و سه کتابخانه دیگر در مراکز بخش‌ها و برخی روستاها وجود دارد.

ظفری افزود: باید سرانه فضای کتابخانه‌ها در سطح شهرستان نهاوند افزایش یابد زیرا نهاوند از میانگین استانی و کشوری پایین است.

وی ادامه داد: سرانه فضای کتابخانه در کشور 2.8 و در استان 2.2 متر است در حالی که در نهاوند بعد از گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز 1.2 متر است.

سرپرست فرمانداری نهاوند به ایجاد کتابخانه‌ها در سطح روستاها و مدارس اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد کتابخانه‌های سطح مدارس، مساجد، حسینیه‌ها ایجاد شود زیرا نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی می‌تواند در تعالی جامعه مثمر ثمر باشد.

وی به ایجاد بیش از 40 کتابخانه کوچک در شبستان‎‌های مساجد روستایی و شهری در نهاوند پرداخت و افزود: این کتابخانه‌های کوچک در سطح روستاها توانسته فرهنگ مطالعه را چند برابر کند.

ظفری افزود: راه‌اندازی کتابخانه سیار توسط اداره فرهنگ و ارشاد و آموزش و پرورش که در سال‌های گذشته انجام می‌شد موجبات گرایش به فرهنگ مطالعه را فراهم می‌کرد پس باید مد نظر باشد.

انتهای پیام/89016/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول