اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اداره کتابخانه‌های عمومی پلدختر:

کتابخانه‌های پلدختر با کمبود فضای فیزیکی مواجه هستند

خبرگزاری فارس: مسئول اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان پلدختر گفت: کتابخانه‌های این شهرستان با کمبود فضای فیزیکی مواجه هستند.

کتابخانه‌های پلدختر با کمبود فضای فیزیکی مواجه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، پرویز افتخاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در پلدختر گفت: شهرستان پلدختر با جمعیت نزدیک به 23 هزار نفر تنها یک کتابخانه دارد که در سال 1373 ساخته شده که متناسب با نیاز جمعیت شهرستان نیست.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه به ازای هر نفر پنج جلد کتاب باشد، ولی کتابخانه عمومی علامه جزایری شهر پلدختر دارای 20 هزار جلد و سه هزار  نفر عضو است. 

افتخاری با بیان اینکه بدلیل این مشکل کتابخانه‌ها به صورت دو شیفت کاری فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: به علت کمبود فضا، فضای محدودی به سالن مطالعه اختصاص یافته شده است.

وی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را لازمه پیشرفت جامعه دانست و گفت: شهرستان  پلدختر بیش از 75 هزار نفر طبق سرشماری سال گذشته جمعیت دارد که نیازمند احداث کتابخانه در مناطق مختلف شهری و روستایی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

افتخاری افزود: عملیات اجرایی ساخت کتابخانه شماره دو شهر پلدختر با زیربنای یک هزار و 500 متر مربع در دهه فجر سال 87 به منظور گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و با هدف توسعه مراکز فرهنگی و افزایش سرانه کتاب و نیز ایجاد فضای مناسب برای مطالعه علاقه‌مندان به کتاب در ضلع جنوبی میدان جهاد پلدختر آغاز شده است.

وی گفت: ثبت نام و عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی شهرستان در هفته کتاب به مدت یک روز، برپایی نمایشگاه تازه‌های کتاب در سالن کتابخانه‌ها (کتب جدید نهاد و کتاب و صولی طرح کتاب من و کتاب‌های مربوط به مسابقات)، نصب پلاکارد و بنر به مناسبت هفته کتاب در محل برگزاری نماز جمعه، مکان‌های عمومی و سطح شهر از جمله برنامه‌های اداره کتابخانه‌ها در هفته کتاب در شهرستان پلدختر است.

مسئول اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان پلدختر، اطلاع‌رسانی در خصوص طرح کتاب من، اهدای کتاب به کتابخانه، مسابقات کتابخوانی و...، تقدیر از کتابخوانان نمونه، گفت‌وگو و تعامل با رسانه‌های محلی در خصوص عملکرد کتابخانه‌های عمومی شهرستان، اهدای کتاب (کتب اهدایی)به مکان‌های عمومی در سطح شهرستان، ارائه خدمات اینترنتی به مراجعین با 50 درصد تخفیف و تهیه و توزیع دعای مطالعه در مراسم نماز جمعه را از مهم‌ترین برنامه‌های هفته کتاب در شهرستان پلدخترعنوان کرد.

انتهای پیام/2304/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول