اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه اعلام کرد

اتصال 53 کتابخانه استان کرمانشاه به اینترنت

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: 53 کتابخانه استان به اینترنت وصل است که در کتابخانه‌های نهادی استان 214 و در کتابخانه‌های مشارکتی 11 دستگاه رایانه وجود دارد.

اتصال 53 کتابخانه استان کرمانشاه به اینترنت

اسماعیل احمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: 55 کتابخانه نهادی شهری و 12 باب کتابخانه نهادی روستایی و 15 کتابخانه مشارکتی شهری در استان وجود دارد.

احمدی تصریح کرد: مساحت مجموع کتابخانه‌های مشارکتی در استان 3 هزار و 780 مترمربع و مجموع کتابخانه‌های نهادی 29 هزار و 335 مترمربع است.

وی با اشاره به تعداد عضویت در کتابخانه‌های نهادی، گفت: تا پایان شهریور ماه سال‌‌جاری 58 هزار و 998 نفر عضو کتابخانه‌های نهادی و 4 هزار و 683 نفر عضو کتابخانه‌های مشارکتی استان کرمانشاه بوده‌اند.

احمدی افزود: 533 هزار و 783 جلد کتاب از کتابخانه‌های نهادی و 30 هزار و 66 جلد کتاب از کتابخانه‌های مشارکتی استان به امانت برده شده است.

وی تصریح کرد: تعداد 805 هزار و 449 نفر به کتابخانه‌های نهادی و 23 هزار و 256 نفر نیز به کتابخانه مشارکتی مراجعه کرده‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: 53 کتابخانه استان به اینترنت وصل هستند و کتابخانه‌های نهادی استان 214 و در کتابخانه‌های مشارکتی 11 دستگاه رایانه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه به ازای هر 30 هزار نفر یک کتابخانه در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: به ازاری هر 100 نفر 1.46 سانتی‌متر سرانه زیربنا کتابخانه است که باید در افق 1404 این سرانه به 8 متر برسد و به ازای هر 100 نفر 41 جلد کتاب وجود دارد.

وی تعداد کل کتاب‌های استان را 842 هزار و 960 جلد در کتابخانه نهادی و 83 هزار و 715 کتاب در کتابخانه‌های مشارکتی اعلام کرد.

احمدی در ادامه به برخی خدمات الکترونیکی ارائه شده در کتابخانه‌های استان اشاره کرد و گفت: فعالیت پورتال کتابخانه‌های استان، تجهیز 66 کتابخانه به نرم‌افزار مدیریت جامع کتابخانه‌ای، بخش نابینایان، توسعه بخش داخلی پورتال و تجهیز 47 کتابخانه به نرم‌افزار پیشرفته کتابداری پیام مشرق و ... برخی از خدمات الکترونیکی ارائه شده در کتابخانه‌های استان است.

وی در پایان به موفقیت استان در ثبت نهایی انجمن خیران کتابخانه‌ساز اشاره کرد و گفت: این موفقیت با شماره 601 در اداره ثبت اسناد و املاک به ثبت رسید و در شهرستان قصرشیرین نیز موفق به تشکیل انجمن خیران مدرسه‌ساز شدیم.

انتهای پیام/2700/آ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول