اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواشناسی گیلان:

گیلان امسال زمستان سردتر می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: امسال زمستان هوای گیلان حداقل 4 درجه سردتر از سال گذشته می‌شود.

گیلان امسال زمستان سردتر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد مهدی صادقیان در نشست مشترک کمیته حمل و نقل، سوخت و شورای هماهنگی مدیریت بحران گیلان با بیان اینکه پیش‌بینی‌های هواشناسی حداقل 48 ساعت قبل از وقوع به اطلاع مدیران دستگاه‌ها می‌رسد، اظهار کرد: پیش‌بینی‌های هواشناسی از طریق رسانه‌ها به صورت روزانه به مردم اطلاع داده می‌شود.

وی از سردتر شدن هوای گیلان حداقل 4 درجه در زمستان سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: امسال زمستان کاهش دما داریم.

صادقیان در ادامه به میزان بارندگی روزهای اخیر در گیلان اشاره کرد و گفت: از شنبه هفته جاری تاکنون 116 میلی‌متر باران در رشت باریده است در صورتی که پیش‌بینی 100 میلی‌متر باران را کردیم.

مدیرکل هواشناسی گیلان میزان بارندگی در منطقه فرودگاه رشت را 116 میلی‌متر عنوان کرد و یادآور شد: 100 میلی‌متر در جنوب شهر رشت باران باریده است.

وی میزان بارندگی در انزلی را 140 میلی‌متر، آستارا 150 میلی‌متر، تالش 63 میلی‌متر، کیاشهر 85 میلی‌متر، لاهیجان 92 میلی‌متر، رودسر و لنگرود 70 میلی‌متر، رودبار 45 میلی‌متر، منجیل 25 میلی‌متر، دیلمان و ماسوله 53 میلی‌متر و جیرنده را 55 میلی‌متر خواند و تصریح کرد: هوا در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده نیمه ابری است و از روز دوشنبه تا سه‌شنبه به صورت پراکنده بارندگی داریم.

صادقیان بارندگی فصلی در سال جاری را طبیعی خواند و تصریح کرد: موج جدید بارندگی از چهارشنبه هفته آینده در گیلان آغاز می‌شود.

*برق گیلان به استان‌های همجوار صادر می‌شود

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان نیز در نشست مذکور با اشاره به تکمیل بودن ظرفیت مخازن سوخت کارخانه‌های سیکل ترکیبی لوشان و پره‌سر، گفت: نقاط ضعف خطوط برق در مسیر آستانه اشرفیه و لاهیجان برطرف شده و ارتباط دوطرفه با پست‌های برق لنگرود و رشت برقرار شده است.

کریم آزادگان تولید برق گیلان را 3 برابر برق مصرفی این استان دانست و تصریح کرد: گیلان به استان‌های زنجان، اردبیل، مازندران و آذربایجان برق صادر می‌کند.

انتهای پیام/84001/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول