اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل بیمه مرکزی ایران:

کمیسیون اقتصادی مجلس قانون بیمه اجباری را ابلاغ نهایی کند

خبرگزاری فارس: رئیس کل بیمه مرکزی ایران گفت: ابلاغ نهایی اصلاح قانون «بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث» کمیسیون اقتصادی مجلس به دولت، موجب اعتلای فرهنگ بیمه می‌شود.

کمیسیون اقتصادی مجلس قانون بیمه اجباری را ابلاغ نهایی کند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سیدمحمد کریمی در مراسم آزادسازی دیه ناشی از تصادفات فوتی و جرحی گیلان تامین مبالغ آزادی زندانیان غیر عمد استان را از محل منابع صندوق تامین خسارت‌های بدنه بیمه مرکزی ایران با همکاری ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان گیلان عنوان کرد.

کسب رتبه نخست گیلان در تصادفات راکبان موتورسیکلت در کشور

وی اظهار کرد: گیلان دارای رتبه نخست تصادفات راکبان موتورسیکلت است و اگر به دنبال فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی درست نباشیم تمام تلاش‌ها و تمهیدات مسئولان به ویژه پلیس راهنمایی و رانندگی کمرنگ می‌شود در حالی که پلیس همواره در هر شرایط خدمتگزار مردم است.

این مسئول به اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث مصوبه 16 تیر سال 87 اشاره کرد و گفت: این قانون در این تاریخ در کمیسیون اقتصادی مجلس به تصویب رسید و پس از موافقت مجلس به صورت آزمایشی در مدت پنج سال به اجرا درآمد که از مدت اجرای آن یک سال باقی‌مانده است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم با ابلاغ نهایی قانون مذکور پس از اجرای آزمایشی نسبت به برطرف کردن نواقص و اصلاحیه‌های نهایی آن اقدام شود، ابراز کرد: امیدواریم این قانون گویا و جالب برای نهایی شدن در کمیسیون اقتصادی مجلس که نمایندگان گیلان نیز به لحاظ تعدد در آن حضوری پررنگ دارند، به دولت ابلاغ شود و بتوانیم شاهد اعتلای فرهنگ بیمه در جامعه باشیم.

افزایش 61 درصدی عملکرد بیمه‌های کشور

وی از رشد 45 درصدی بیمه در کشور تا پایان سال گذشته خبر داد و گفت: در نیمه نخست امسال رشد عملکرد بیمه‌های کشور به 61 درصد افزایش یافته است.

به گفته کریمی، ایران دومین کشور دنیا به لحاظ رشد تعدد بیمه محسوب می‌شود.

وی دو عامل مهم افزایش فرهنگ عمومی و اطلاع‌رسانی و خدمات خوب و مطلوب بیمه‌ای را موجب استقبال مردم کشور از بیمه دانست و ابراز کرد: میلیاردها تومان هزینه صرف آزادسازی زندانیان و بازگرداندن این افراد به آغوش جامعه و خانواده می‌شود اما همواره این اقدام گره‌گشای تمام مسایل نیست زیرا هیچ اطمینانی برای ماندگاری و بقای صندوق حمایت از زندانیان وجود ندارد.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران با اشاره به اینکه برخی از شرکت‌های بیمه به لحاظ صرف چنین هزینه‌هایی تمایلی برای مشارکت ندارند، اذعان کرد: بهترین و ماندگارترین روش اشاعه فرهنگ بیمه به جامعه، داشتن بیمه‌نامه‌های معتبر شخص ثالث در نزد رانندگان است.

وی با تاکید بر اینکه از هر چهار تصادف رانندگی در کشور یک تصادف مربوط به راکبان موتورسیکلت است، افزود: از هر سه حادثه موتورسیکلت یک حادثه فوتی و یا خسارت جرحی شدید از گردن به پایین است.

کریمی پیام بیمه مرکزی به خانواده‌های شهری و روستایی را «صلح، دوستی، آشتی و آرامش» عنوان کرد.

پرداخت خسارت 213 میلیون تومانی به یک خانواده مصدوم در رشت/مردم شمال مهد حمایت از ولایت هستند

وی از پرداخت خسارت 213 میلیون تومان از محل منابع صندوق تامین خسارت‌های بدنه مشمول ماده در قانون بیمه شخص ثالث به یک مصدوم بستری در بیمارستان پور سینای رشت به منظور حمایت از فرد آسیب‌دیده خبر داد.

این مسئول ارشد بیمه مرکزی ایران با یادآوری دیدار رهبر معظم انقلاب با مردم چالوس و نوشهر گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار مردم خطه شمال را مهد حمایت از ولایت در طول تاریخ نامیدند و فرمودند حمایت از ولایت در طول تاریخ از شمال ایران برخاسته است.

ابلاغ قانون مسئولیت‌های مدنی به دولت بیمه کشور را متحول می‌کند

مدیر کل بیمه ایران در گیلان نیز در مراسم مذکور با اشاره به اهمیت وجود بیمه مرکزی ایران گفت: بیمه مرکزی ایران با اجرای قوانین اصلاح شده بیمه‌نامه‌های مسئولیت مدنی مصوبه مجلس شورای اسلامی نقش مهمی در راستای اشاعه فرهنگ بیمه در جامعه دارد.

سید عبدالرضا حاجی وثوق افزود: مهم‌ترین عامل موثر  فرهنگ بیمه‌ای، اجرای آزمایشی قانون مسئولیت‌های مدنی است که پیش‌بینی می‌شود با تغییرات اصلاحی و ابلاغ نهایی به دولت می‌تواند انقلاب جدید در صنعت بیمه کشور باشد و آن را متحول کند.

وی به سفر دو روزه رئیس کل بیمه مرکزی ایران با هیئت همراه در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: در سفر نخست ایشان به گیلان یکی از قربانیان حوادث رانندگی که در بیمارستان پور سینای رشت بستری است از محل تامین صندوق خسارت‌های بدنی بیمه مرکزی ایران بالغ بر 213 میلیون تومان پرداخت شد.

انتهای پیام/2300/ب/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول