اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

نحله‌های انحرافی اصالت اسلام را تهدید می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: وجود نحله‌های انحرافی و فتنه‌ها و آگاهی نداشتن عده‌ای از جوانان و نوجوانان از این آسیب‌ها سبب می‌شود که ما همیشه نگران نسل آینده باشیم.

نحله‌های انحرافی اصالت اسلام را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده در آستانه ماه محرم و در همایش روحانیان اردبیل که در سالن ولایت این شهر با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل برگزار شد، به تبیین حقایق عاشورا و بیان فلسفه عزاداری در ماه خون و قیام اشاره کرد و اظهار داشت: معرفت یافتن به زندگی و اهداف اهل بیت عصمت و طهارت نقطه ارزشمند برای رسیدن به توحید و یگانگی الهی است و ما با عشق به امام حسین (ع) و اهل بیت می‌توانیم حرارت عشق و مهربانی الهی را به خوبی درک کنیم.

وی تصریح کرد: همه ساله در آستانه ماه محرم و ماه رمضان در دو مقطع با دعوت از علما و فضلی سعی می‌کنیم ضروریات تبلیغ دین و الزامات و مقتضیات این امر را تبیین کنیم که امسال به همت بسیج طلاب و سپاه استان این برنامه برگزار شده تا بتوانیم بخشی از وقایع و حقیقت تبلیغ و وظیفه خطیر مبلغان را بیان کنیم.

ستوده خاطر نشان کرد: در عصر حاضر و هزاره سوم دشمنان ما با یک مدیریت متفاوت و القای شبهات و راه‌اندازی نحله‌های انحرافی و فتنه‌های گوناگون سعی می‌کنند به جایگاه اصیل اسلامی، دینی ضربه وارد کنند که با دعوت از علمای قم و پژوهشگران و خرید و اهدای کتاب‌های ارزشی سعی کردیم از برخی انحرافات و نارسایی‌ها پیشگیری کنیم.

این مسئول اضافه کرد: واقعیت‌های کربلا باید به گونه‌ای تدوین و بازگو شود تا شنونده احساس غلو و کارهای ساخته ذهن و فکر بشر را از حقیقت مسئله دور کند و با درک ناب‌ترین میراث بکوشد جایگاه عزاداری و عشق به امام حسین (ع) را به شکل زیبا مطرح کند.

وی روحانیان را در تعمیق‌بخشی به فرهنگ اسلامی، دینی و اشاعه فرهنگ ناب حسینی دارای مسئولیتی خطیر و بسیار با اهمیت توصیف کرد و ادامه داد: ضرورت دارد از خرافه‌گویی‌ها و برخی حرکت‌های نابه‌جا پرهیز کنیم و اجازه ندهیم زیبایی‌های دشت نینوا و ماه محرم در بین این بداخلاقی‌ها و کج‌روی‌ها نادیده گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل یادآور شد: ماه محرم به دلیل پیام و شعار همیشه جاودانه خود زیبایی‌های همه ساله و نو را دارد که هیچ وقت رنگ و بوی کهنگی به خود نمی‌گیرد.

ستوده از تمام مبلغان دینی، روحانیان و شعرا و مداحان خواست در جلب اعتماد و اطمینان مردم به حقایق بازگو شده با پرداختن به مسائل حقیقی همت کنند و اجازه ندهند برخی رفتارها و حرکت‌های نابه‌جا در اصالت عاشورا تأثیر بگذارد.

انتهای پیام/62001/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول