اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدا:

رهبران دینی و علمای اسلام دو بال تشیع هستند

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدا گفت: رهبران دینی و علمای اسلام پاسداران واقعی دو بال تشیع هستند.

رهبران دینی و علمای اسلام دو بال تشیع هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام محمدمهدی مهدوی ظهر امروز در جمع اعضای هیئت‌های مذهبی اظهار داشت: امروزه بیشتر هجمه‌ها به بحث ولایت و رهبری دینی بر می‌گردد و دشمنان اسلام در عرصه‌های اعتقادی، فرهنگی و عرصه‌های معنویت تلاش می‌کنند در دو حوزه به اعتقادات ناب تشیع آسیب برسانند.

این مسئول افزود: هیئت‌های مذهبی باید در نظر داشته باشند که ماهیت حرکت سیدالشهدا و هم عوامل حرکت ایشان که این قیام را آغاز کردند در هیئت‌های مذهبی تبیین شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدا اضافه کرد: تبیین حرکت سیدالشهدا باید شامل بعد زمینی، جنبه آسمانی و ملکوتی و هم جنبه حماسی باشد.

وی گفت: محرم فرصتی برای انتقال ارزش‌های قیام عاشورا و نهضت امام حسین(ع) به نسل امروز است بنابراین باید بتوانیم این اهداف را به بهترین نحو ممکن با اجرای برنامه‌های فرهنگی به نسل امروز منتقل کنیم.

مهدوی با اشاره به استقبال مطلوب و دائم جوانان از ایام محرم و صفر، تصریح کرد: محور فعالیت هیئت‌های مذهبی باید جذب جوانان و تشریح ماهیت حرکت سیدالشهداء(ع) برای جوانان باشد.

این مسئول با بیان اینکه اهمیت مراسم‌ها در کیفیت و محتوای برنامه‌هاست که انتظار می‌رود امسال نیز همانند گذشته از محتوای بالایی برخوردار باشد، اضافه کرد: تبیین‌ها باید منطبق با شرایط امروز جامعه باشد چرا که جوانان و قشر تحصیل‌کرده خواهان مباحثی هستند که مستند بوده، سست و بی‌اساس نباشند.

مهدوی ابراز داشت: الهام‌بخشی یکی از ماهیت‌های حرکت سید الشهدا(ع) است, از این رو در بحث قیام و حرکت

سیدالشهدا(ع) باید از یاران امام حسین(ع) وفاداری به امام وقت و بصیرت را به عنوان الگو و سرمشق مد نظر قرار داد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدا عنوان کرد: آزادمردان جهان اعم از مسلمانان و غیرمسلمانان از نهضت خونین امام حسین(ع) درس شجاعت، شهامت و ایستادگی در مقابل ظالمان یاد گرفته‌اند.

وی از همه هیئت‌های مذهبی خواست در عزاداری‌های ایام محرم حضوری چشم‌گیر داشته باشند.

مهدوی متذکر شد: وظیفه پاسداران انقلاب اسلامی فرهنگ‌سازی و نهادینه‌کردن فرهنگ و اهداف عاشورایی است به طوری که پاسداران در طول تاریخ انقلاب اسلامی ثابت کرده‌اند که از ارزش‌های دینی و حکومت دینی پاسداری می‌کنند، اما نباید غفلت کرد و از برنامه‌های خود برای استمرار این حرکت غافل شد.

انتهای پیام/61008/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول