اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

برخی‌ها آب می‌خورند فرماندار دعوت می‌کنند

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از مدیران کل برای کشاندن فرمانداران از شهرستان‌ها به مرکز این استان گفت: برخی‌ از مدیرکل‌ها می‌خواهند آب بخورند از فرمانداران دعوت می‌کنند که این رویه نباید ادامه پیدا کند.

برخی‌ها آب می‌خورند فرماندار دعوت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حسین صابری در آخرین دستورکار نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: آقایان فرماندار باید بدانند که رسالت سنگینی دارند و همه کارها و تصمیماتی که در مرکز یک استان اتخاذ می‌شود در شهرستان‌ها نیز به همین گونه است و بر این اساس وقت آن‌ها بسیار با ارزش و متعلق به مردم است و نباید به راحتی از دست برود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از شیوه موجود در سفرهای مکرر فرمانداران شهرستان‌های شش‌گانه به مرکز این استان گفت: قرار نیست مدیران‌ کل در یاسوج بنشینند و برای اتخاذ کوچک‌ترین تصمیمات فرمانداران را به نشست‌های خود در مرکز بکشانند بلکه باید مدیران بلند شوند و خود به شهرستان‌ها بروند.

وی با بیان اینکه مدیران مرکزنشین جز به اضطرار، فرمانداران را در نشست‌های خود در یاسوج دعوت نکنند، ادامه داد: فرمانداران کارهای مهمی دارند و نباید به هر بهانه‌ای رنج سفر را تحمل کنند و فرصت‌های خدمت‌گزاری به مردمی که تعهد خدمت به آن‌ها را دارند، از دست بدهند.

 

* هیچ فرمانداری بدون هماهنگی شهرستان محل خدمتش را ترک نکند

صابری تاکید کرد: هیچ فرمانداری بدون مجوز و هماهنگی شهرستان محل خدمت خود را ترک نکنند و مدیران کل نیز فرمانداران را دعوت نکنند.

مقام ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد، جابجایی نیروها در ادارات و مأمور شدن را «خیلی بد» توصیف کرد و ابراز داشت: هنوز کارکنان زیادی هستند که برای عمل نکردن مدیرانشان به قانون و رأیی که در سال 86 دیوان عدالت اداری ابلاغ کرد، بلاتکلیف هستند در حالی که جرم سرپیچی از رأی دیوان عدالت اداری، انفصال از خدمت دولتی است.

وی عنوان کرد: در این استان باید در زمانی این کار انجام می‌شد ولی متاسفانه نشد و عاقبت این کار این است که برخی نیروها بعد از 20 سال خدمت هنوز بلاتکلیف هستند.

صابری با انتقاد از این وضعیت، خطاب به مدیران گفت: اگر به نورچشمی‌های خود کمک می‌کنید افراد زمین‌گیر را هم ببینید و به فکر مشکلات آن‌ها باشید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد مرکز ثقل حاکمیت در این استان یعنی استانداری را بهترین نمونه برای وجود چنین نیروهای بلاتکلیف دانست و ادامه داد:‌ این موضوع امروز مایه تأسف است.

وی یادآور شد: در روز قیامت شهدا از ما نمی‌پرسند چرا فرزندان ما را به سر کار نبردید و پارتی‌بازی کردید بلکه می‌پرسند چرا خون شهیدان را پایمال کردید، پس بر این اساس مدیران حساسیت‌های بیشتری به خرج دهند.

 

* مدیری که خانه‌اش در محل کارش نیست تحمل شدنی هم نیست

استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش وجود مدیران پروازی در این استان و مناطق محروم را غیر قابل تحمل خواند و تاکید کرد: نمی‌شود مدیری خانواده‌اش در تهران باشد یا دانشجوی فلان شهر باشد ولی ادعا داشته باشد که می‌خواهد مدیری اسلامی باشد و منشأ خیر و خدمت برای مردم باشد، این عملی نیست و من مقابل این رویه می‌ایستم.

صابری از فرمانداران خود در شهرستان‌های این استان خواست تا با دقت بیشتری مدیران خود را کنترل کنند که مدیر با همه وجود و وقتش به مردم مناطق محروم خدمت کند.

وی گفت: مدیری که 135 کیلومتر از محل کارش فاصله دارد راهی ندارد جز اینکه چندین ساعت از وقت متعلق به مردم را در مسیر خانه تا محل کار، آن هم با ماشین دولتی طی کند و آن وقت هم که به محل کار می‌رسد خسته و کوفته باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: من با این روش‌ها مخالفم، حال هر کس می‌خواهد خوشش بیاید و هر کس هم نه، خوشش نیاید.

 

* حاشیه‌ها

* صابری در مورد موضوع بحث‌برانگیز آمدن مدیران غیربومی به کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این نشست گفت: من تنها سه مدیر غیربومی به این استان آوردم و به طور کلی سیاستم حمایت از مدیران بومی است.

* وی این را هم گفت: برای تصدی پست‌هایی که مدیر غیربومی آمده، گزینه‌های بومی به هیچ عنوان مسئولیت نپذیرفتند، ضمن اینکه نیروهای منصوب شده را نیز به لحاظ لر بودنشان نمی‌توان غیربومی حساب کرد.

* استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مدیرانی که حاضر نیستند خود شخصا به شهرستان‌ها بروند و اصرار دارند که فرمانداران را به یاسوج بکشانند، گفت: مدیران مطمئن باشند میز آن‌ها با رفتنشان به شهرستان‌ها اشغال نمی‌شود زیرا این روزها کسی پست نمی‌گیرد.

* صابری گفت: اگر خدای ناکرده مشکلی در گوشه‌ای از این استان اتفاق بیفتد باید مدیر مربوطه در منطقه باشد، به عنوان مثال اگر سیلابی رخ دهد مدیر باید در کنار مردم و مشرف به اوضاع باشد نه اینکه مدیر در نقطه‌ای با فاصله بسیار زیاد از محل خدمتش زندگی کند.

* استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه بحث کاهش سفرهای فرمانداران به مرکز این استان گفت: در همین نشست شورای اداری می‌بینیم که فرمانداران شاگرد اولند و زودتر از همه با وجود مسافت‌های دوری که داشتند در نشست حاضر شدند.

* وی همچنین از وجود عزمی راسخ در تیم مدیریتی خود برای برگرداندن مدیران بومی این استان که به هر دلیل به خارج از استان رفته‌اند خبر داد.

--------------------------

حاشیه‌نگاری از کریم بنام

--------------------------

انتهای پیام/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول