اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین شب ماه محرم

مسجد بخش ضیابر صومعه‌سرا افتتاح شد

خبرگزاری فارس: مسجد «روستای سارمه بخش ضیابر» صومعه‌سرا پس از دو سال همزمان با نخستین شب از ماه محرم افتتاح شد.

مسجد بخش ضیابر صومعه‌سرا افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، امام جمعه صومعه‌سرا در جریان افتتاح مسجد ضیابر با تسلیت ایام محرم اظهار کرد: ایام محرم علاوه بر لحظات خلوت بندگان با پروردگار و سوگواری‌های آنها برای شهدای واقعه کربلا باید بصیرت افراد را ارتقا دهد.

حجت‌الاسلام اسماعیل صدیقی با بیان اینکه عاشورا و واقعه کربلا پر از درس و عبرت برای عشاق عاشورایی است، تصریح کرد: عزاداری‌های مردم باید همراه با درک مفاهیم کربلا و ضرورت قیام سالار شهیدان (ع) باشد.

وی با اشاره به اهمیت عاقبت بخیری افراد، متذکر شد: بصیرت، انسان‌ها را به طرف خوبی‌ها سوق می‌دهد و خوبی در حق دیگران موجب عاقبت بخیری در دنیا و آخرت می‌شود.

امام جمعه صومعه‌سرا با گرامیداشت یاد و خاطره شهید معتمدی، تنها شهید روستای «سارمه بخش ضیابر» این شهرستان، ابراز کرد: شهدا برترین شفاعت کنندگان در حق دیگران هستند.

وی به ساخت مسجد روستای سارمه بخش ضیابر صومعه‌سرا اشاره کرد و افزود: با هر عبادتی که در این مسجد صورت می‌گیرد برکات و بارانی از رحمت الهی را برای سازندگان و متولیان آن به همراه دارد.

صدیقی تصریح کرد: با اینکه حیات بشری همه از آن خداوند بزرگ است اما خداوند مساجد را مهم‌ترین و بهترین جایگاه و مکان برای عبادت و راز و نیاز بشر قرار داده است.

وی با قدردانی از کمک‌های مردمی و اهالی برای ساخت مسجدی جدید برای روستای مذکور، خاطرنشان کرد: ثواب ساخت این مسجد برای عبادت، راز و نیاز الهی برای سازندگان و خیران آن همواره ماندگار خواهد بود.

به گزارش فارس، مسجد «سارمه بخش ضیابر» صومعه‌سرا دارای 300 متر زیربنا بوده که برای ساخت آن بالغ بر 100 میلیون تومان هزینه شده است.

روستای سارمه ضیابر شامل 450 نفر جمعیت در قالب 85 خانوار است که ساختمان قبلی مسجد به دلیل بافت فرسوده تخریب شد و با کمک اهالی و هیئت امنا، ساختمان جدید مسجد پس از دو سال عملیات اجرایی در نخستین شب از ایام محرم تحویل مردم شد.

انتهای پیام/84003/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول