اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد اقامه نماز استان بوشهر:

ساخت مسجد در شهرک‎های جدید مورد بی‎مهری قرار گرفته است

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد اقامه نماز استان بوشهر گفت: ساخت مسجد در شهرک‎های جدید مورد بی‎مهری قرار گرفته، به طوری که برخی شهرک‎های جدید مسجد ندارند.

ساخت مسجد در شهرک‎های جدید مورد بی‎مهری قرار گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حجت الاسلام عباس خشنود ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار داشت: در بسیاری از شهرک‎ها فقط زمینی برای ساخت مسجد اختصاص داده‎اند و هیچ ساخت و سازی در حوزه مسجد انجام نشده است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که در مجتمع بزرگ نیایش و مجتمع 250 واحدی مسکن مهر در مرکز استان که حداکثر تا نیمه نخست سال آینده به بهره‎برداری خواهند رسید، حتی زمینی برای ساخت مسجد در نظر گرفته نشده است.

خشنود ادامه داد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان در این زمینه مسئولان مشارکت و حمایت بیشتری داشته باشند.

دبیر ستاد اقامه نماز استان بوشهر با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این ستاد یادآور شد: امسال برای نخستین بار در کشور در رابطه با ترویج آموزش نماز، آموزش ائمه جماعات مدارس استان در قالب طرح مفتاح در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: این طرح با همکاری مدیران حوزه‎های علمیه و برای طلاب به ویژه خواهران طلبه با هدف آشنایی با مباحث مربوط به نماز اجرا می‎شود.

خشنود، ایجاد انگیزه در طلاب و مربیان پرورشی و دینی، آشنایی با شیوه‎های دعوت به نماز، مسائل و شبهات به روز نماز و کسب ‎آمادگی لازم برای پاسخگویی به این شبهات را از دیگر اهداف اجرای طرح مفتاح ذکر کرد.

دبیر ستاد اقامه نماز استان بوشهر از اجرای طرح یاوران نماز در استان بوشهر خبر داد و گفت: این طرح از ماه رجب و برای معتکفین، با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی آغاز و در همین راستا هفته گذشته در سه شهرستان استان جلسات توجیهی برگزار شد.

این مسئول تاکید کرد: پیش از این برنامه‎های ستاد در ادارات و مدارس برگزار می‎شد که در این طرح ظرفیت‎های خاموش جامعه در سایر حوزه‎ها از جمله در بازار و برای جوانان شناسایی و ساماندهی می‎شود.

وی متذکر شد: شناسایی وضعیت نماز در جامعه مخاطب، شناسایی موانع نمازخوانی و تلاش برای رفع این موانع، آموزش‎های لازم در این راستا، دایر کردن سامانه مناسب برای پاسخگویی به سئولات و شبهات از جمله اهداف این طرح به شمار می‏رود.

خشنود اذعان داشت: امیداریم با اجرای این طرح زمینه رشد و بالندگی فرهنگ نماز در استان بوشهر و در بین نسل جوان فراهم شود.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول