اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قبل از فرا رسیدن ماه محرم‌الحرام صورت می‌گیرد

افتتاح 21 مسجد مرمت شده در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از افتتاح 21 مسجد مرمت شده این استان قبل از فرا رسیدن ماه محرم‌الحرام خبر داد.

افتتاح 21 مسجد مرمت شده در چهارمحال و بختیاری

شاهین ایلبیگی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اعلام این خبر اظهار داشت: مرمت این مساجد در استان چهارمحال و بختیاری از اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز شده و در حال حاضر مرمت آن‌ها تقریبا تمام شده است.

وی افزود: این تعداد مسجد در حال مرمت از جمله مساجد تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی این استان می‌باشند که قبل از فرا رسیدن ماه محرم به صورت ویدئو کنفرانس همزمان با 600 مسجد دیگر در سطح کشور توسط رئیس جمهورمحترم افتتاح می‌شوند.

ایلبیگی‌پور بیان داشت: مرمت این مساجد تقریبا تمام شده و تجهیزات داخلی آن‌ها نظیر کلید و پریز برق و سیستم اذان‌گوی آن‌ها در حال نصب است که در چند روز آینده به اتمام می‌رسد.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به مراحل مرمت این تعداد مسجد در استان گفت: بام‌سازی، سبک سازی بامر، استحکام بخشی دیوارها و محوطه سازی از جمله مهم‌ترین مراحل مرمت 21 مسجد تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی در استان چهارمحال و بختیاری است.

انتهای پیام/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول