اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بحران استان اردبیل مطرح کرد

56 گسل خطرناک در اردبیل / بارندگی‌ها 75 درصد کاهش یافته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بحران استان اردبیل گفت: در استان اردبیل یک هزار و 81 گسل زلزله وجود دارد که 56 مورد از این گسل‌ها با خطر بسیار بالاست.

56 گسل خطرناک در اردبیل / بارندگی‌ها 75 درصد کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل علی اسلامی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی مدیران و مسئولان دخیل در حوزه امداد‌رسانی و کمک به حادثه‌دیدگان حوادث غیر‌مترقبه در اردبیل اظهار داشت: این استان را از طرفی گسل‌های بزغوش و از طرفی گسل دشت مغان و اردبیل و ماسوله و رودبار تهدید می‌کند که باید اقدامات پیشگیرانه را در کاستن از آسیب‌ها و تلفات زلزله انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه در این استان 3 هزار و 400 کیلومتر رودخانه وجود دارد که یک هزار و 971 کیلومتر آن با هدف ساماندهی مطالعه شده است، خاطرنشان کرد: 68 کیلومتر از این رودخانه‌ها ساماندهی شده، 60 کیلومتر اصلاح هدایت آب‌ها در آن صورت گرفته و یک هزار و 353 کیلومتر در حال مطالعه و بررسی است.

مدیرکل بحران استان اردبیل به پراکنش وقوع سیل در مناطق مختلف استان به ویژه شهرستان گرمی، مشگین‌شهر و خلخال اشاره کرد و یادآور شد: این سه شهر به ترتیب در جایگاه‌های اول تا سوم وقوع سیل در استان هستند.

اسلامی در خصوص بارندگی‌ها گفت: سال زراعی گذشته 50 درصد بارش‌ها افزایش یافته بود اما امسال در مهر ماه تنها 8.2 میلی‌متر بارش داشتیم که نسبت به وضعیت نرمال 68 درصد و سال گذشته که حدود 38 میلی‌متر بود 75 درصد کاهش بارندگی‌ها را در مهر ماه شاهد بودیم.

استقبال زارعان و باغداران از بیمه‌های کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل ستاد بیمه در جهاد کشاورزی برای افزایش پوشش بیمه‌ای محصولات زراعی و باغی خبر داد و بیان داشت: در این زمینه مهلت 15 آبان ماه برای پوشش بیمه‌ای محصولات تمدید شده و تا آخر این ماه فرصت برای کشاورزان وجود دارد تا محصولات خود را زیر‌پوشش بیمه در‌آورند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اردبیل افزود: بیشترین فعالیت صندوق بیمه را در شهرهای بیله‌سوار، گرمی، پارس‌آباد و مشگین‌شهر در حوزه زراعت و باغداری به ویژه زراعت دیم شاهد بودیم به طوری که پوشش بیمه‌ای باغات نیز در مشگین‌شهر به شایستگی اتفاق افتاده است.

اسلامی تصریح کرد:‌ ما نسبت به سال‌های گذشته که وضعیت پوشش بیمه‌ای ما مطلوب نبوده حرکت رو به جلو و صعودی را شاهد هستیم و با همراهی و همکاری جهاد کشاورزی و صندوق بیمه محصولات کشاورزی این کار با سرعت انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اذعان داشت: از آنجا که ریالی تسهیلات بلاعوض به کشاورزان خسارت‌ دیده که محصولات خود را نیز بیمه نکرده‌اند پرداخت نمی‌شود در این زمینه هشدارهای لازم به زارعان داده شده است.

انتهای پیام/62005‌/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول