اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان البرز:

برنامه‌ریزی پیش از بحران ضروری است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان البرز گفت: برنامه‌ریزی پیش از وقوع بحران و مدیریت آن در صحنه بسیار مناسب و ضروری است.

برنامه‌ریزی پیش از بحران ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز استان قزوین، غلامرضا حسن‌پور فرماندار شهرستان البرز در جلسه ستاد بحران شهرستان البرز در حضور مسئولان و مدیران ادارات و سازمان‌های این شهرستان اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور ایران، حوادث غیرمترقبه گوناگونی که گاهی اوقات ناشی از رشد روزافزون تکنولوژی بوده، رخ می‌دهد.

وی برنامه‌ریزی قبل از وقوع بحران را بسیار ضروری دانست و تصریح کرد: آگاهی از وضعیت فعلی و تحلیل و برنامه‌ریزی قبل از وقوع حوادث غیر قابل پیش‌بینی می‌تواند در مدیریت بحران مؤثر واقع شود.

فرماندار شهرستان البرز ادامه داد: مدیران اجرایی باید مناطق حادثه‌خیز را شناسایی کرده و قبل از وقوع حادثه و بحران، تمهیدات لازم را در این خصوص بیاندیشند و پیش از رخداد پیش‌بینی نشده‌ای اصلاحات و برنامه‌ریزی‌های مرتبط را انجام دهند.

مدیر ستاد بحران شهرستان البرز تأکید کرد: در پروژه‌های جدید عمرانی و ساخت و سازها باید با بازرسی کامل دقت کرد تا از فراهم شدن نقاط حادثه آفرین در منطقه جلوگیری شود.

مدیران در بحران بحران‌ساز نشوند

حسن‌پور در خصوص مدیریت بحران اذعان کرد: مدیران سازمان‌ها و ادارات شهرستان باید هنگام وقوع حادثه پیش‌بینی نشده به صورت مستقل عمل نکنند و تحت مدیریت مشخص به مقابله با بحران بپردازند.

وی افزود: همه دستگاه‌های اجرایی در هنگام وقوع حوادث باید برای رفع مشکلات به کمک و امدادرسانی بپردازند و مدیران دستگاه‌ها نیز از انجام امور و اقدامات غیر کارشناسانه که سبب وقوع بحران یا تشدید آن می‌شود، پرهیز کنند.

فرماندار شهرستان البرز مدیر بحران شهرستان البرز تأکید کرد: باید خدمات رفاهی و بهداشتی در فصل سرما و زمستان افزایش یابد و این رسیدگی‌ها با افزایش ظرفیت‌های رفاهی در فصل‌های دیگر از سال نیز صورت گیرد.

مدیر ستاد بحران شهرستان البرز با اشاره به خیابانی در کوی امامت شهر الوند که فاقد گاز شهری است، عنوان کرد: باید قبل از ورود سرمای شدید به مناطق فاقد گاز شهری، عملیات گازرسانی این مناطق صورت گیرد تا مردم و ساکنان آن مناطق دچار مشکل نشوند.

وی با اشاره به احتمال شیوع بیماری‌های گوناگون پرندگان در شهرستان اذعان کرد: ایجاد لایه‌های مقاومتی در راستای جلوگیری از حضور پرندگان ناقل بیماری از وظایف شبکه دامپزشکی است.

فرماندار شهرستان البرز و مدیر بحران شهرستان البرز همچنین با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم تأکید کرد: ظروف غذاهای نذری این ماه باید کاملا بهداشتی و مناسب باشد و از استفاده ظروف پلاستیکی یک‌بار مصرف جلوگیری کرد.

مدیر ستاد بحران شهرستان البرز ابراز کرد: علی‌رغم مطالعات و برنامه‌ریزی‌های امور آب و فاضلاب شهرستان البرز در راستای جلوگیری از جاری شدن سیل در سطح شهر، همواره یکی از آثار بارندگی‌های شدید ورود سیلاب به سطح شهر و مناطق مسکونی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بارش‌های شدید باران به دلیل عدم انجام تمهیدات لازم برای جلوگیری از سیلاب، سبب خسارات فراوانی به زمین‌های کشاورزی وارد شده است.

فرماندار شهرستان البرز و مدیر بحران این شهرستان در خصوص مشکلات ناشی از حوادث پیش‌بینی نشده اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین معضلات پس از وقوع حوادث، قطع راه‌های ارتباطی نظیر ارتباطات جاده‌ای است که باید با بررسی‌های مهندسی، اقدامات لازم را برای رفع این معضل انجام داد.

حسن‌پور عنوان کرد: چنانچه هر یک از امور، مسائل و مشکلات توسط سازمان مرتبط با حیطه وظایف آن رسیدگی شود، مشکلات به راحتی قابل رفع خواهد بود.

فرماندار شهرستان البرز اذعان کرد: چنانچه ادارات و سازمان‌های اجرایی فاقد تجهیزات و نیروی انسانی کافی هستند، قبل از وقوع حادثه پیش‌بینی نشده‌ای برطرف کنند.

این مسئول ضمن تقدیر و تشکر از بسیج شهرستان البرز ابراز کرد: بسیج شهرستان البرز همواره هنگام وقوع حوادث گوناگون شهرستان و نیز کشور، در امر کمک‌رسانی در صحنه حضور داشته است.

وی در پایان ضمن قدردانی از حضور مدیران و مسئولان ادارات و سازمان‌ها خاطرنشان کرد: امید است در صورت بروز حوادث پیش‌بینی نشده بتوانیم با همکاری‌ها و مدیریت یک‌پارچه بحران اقدامات مؤثری انجام دهیم.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول