اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد مدیریت بحران نکا:

ستاد مدیریت بحران نکا در آماده‌باش کامل به سر می‌برد / آمادگی کامل دستگاه‌های خدمت‌رسان

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان نکا با اشاره به بارش باران شب و روز گذشته در این شهرستان گفت: با وجود بارندگی‌های زیاد طی چند روز اخیر به دلیل مدیریت‌های خوبی که صورت گرفت با کمترین مشکل مواجه بودیم.

ستاد مدیریت بحران نکا در آماده‌باش کامل به سر می‌برد / آمادگی کامل دستگاه‌های خدمت‌رسان

محمد محمدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا بر همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان و برنامه‌ریزی مناسب برای مدیریت بحران تاکید کرد و اظهار داشت: با مدیریت کامل و مناسب در این ستاد همکاری همه جانبه در مواقع ضروری وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به آماده‌باش کامل تمام نیروها در صورت لزوم تصریح کرد: در جاری شدن سیل و آب‌گرفتگی معابر حدود 70 میلیارد ریال به زمین‌های کشاورزی، منازل و تاسیسات در نکا خسارت وارد شد.

محمدیان ادامه داد: به منظور انجام برنامه‌های عملیات فصل سرما و زمستان و همچنین برف‌گیر بودن منطقه بالادست هزارجریب و رانشی بودن برخی از زمین‌ها ستادهای خاصی را تشکیل داده‌ایم و علاوه بر ستادهای اصلی ستاد فرعی نیز خواهیم داشت.

وی افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده ماشین‌های سنگین، نیمه سنگین و سبک به منظور جمع‌آوری برف پیش‌بینی شده که در صورت نیاز امدادرسانی انجام شود.

دبیر ستاد مدیریت بحران نکا گفت: در مسیرهای منتهی به روستاهای هزارجریب نمک و ماسه برای فصل سرما دو بارش برف در نظر گرفته شده که در موعد مقرر در جایگاه های در نظر گرفته شده قرار داده می‌شود تا با مشکلی مواجه نباشیم.

محمدیان یادآور شد: در بارندگی شب و روز گذشته تاکنون خسارت جدی نداشتیم و با توجه به پیشگیری‌های انجام شده در گذشته اکنون خسارت‌ها بسیار ناچیز است که به محض اطلاع از میزان خسارت این مسئله اطلاع‌رسانی می‌شود.

محمدیان با تاکید بر مقاوم‌سازی در روستاها خاطرنشان کرد: اکنون با ایجاد آگاهی در این رابطه تا حد بسیار بالایی از بروز خسارت‌های ساخت‌وساز جلوگیری شده اما همچنان روستاها نیازمند این مقا‌وم‌سازی هستند و باید در برابر حوادث مقاوم باشند.

وی تاکید کرد: با وجود بارش باران شدید در شب و روز گذشته و صبح امروز در شهرستان نکا تمام راه‌های مواصلاتی نکا باز است و مشکلی در تردد وجود ندارد.

دبیر ستاد مدیریت بحران نکا تصریح کرد: در حال حاضر مشکل قابل توجهی در راه‌های ارتباطی، برق رسانی و آب منطقه وجود ندارد و بروز خسارت چشمگیر هنوز در منطقه گزارش نشده است.

محمدیان ادامه داد: جاری شدن سیلاب، آبگرفتگی رودخانه‌ها و نهرها و شکسته شدن سرشاخه‌ها از جمله خسارت‌های گزارش شده تاکنون بوده است.

وی گفت: با توجه به رانشی بودن برخی از محورهای هزار جریب نکا، رانندگان در تردد در این محور مراعات مسائل مختلف ایمنی را انجام دهند و همکاری لازم را با راهنمایان و کارکنان راه و ترابری انجام دهند و به زنجیر چرخ در این محور مجهز شوند.

انتهای پیام/ح/گ1003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول