اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیله سوار:

بصیرت‌افزایی درس جاودانه عاشوراست

خبرگزاری فارس: امام جمعه بیله‌سوار گفت:‌ بصیرتی که در کربلا خلق شد برای امت عاشورایی درس جاودانه و ابدی است.

بصیرت‌افزایی درس جاودانه عاشوراست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام کریم قیاسی ظهر امروز در همایش اعضای هیئت امنای مساجد شهرستان بیله‌سوار ماه محرم را فرصت مناسبی برای شناخت اهداف قیام امام حسین (ع) ذکر کرد و اظهار داشت: هدف این نیست که مردم را بگریانیم که گریه ابزاری است برای رسیدن به هدف و آن بصیرت عمومی در جهت این که چرا امام حسین (ع) قیام کرد.

وی با بیان اینکه انحرافات و کج‌روی‌ها در بیان حادثه کربلا که گاه به اغراق شبیه است باید برطرف شود، خاطرنشان کرد: هدف اصلی از قیام امام حسین (ع) هدف ارزشی در اعتلای مکتب اسلام و عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود چرا که وجود طاغوتیان و ظالمان هیچ سنخیتی با اهداف و آرمان‌های اسلام و قرآن ندارد.

امام جمعه شهرستان بیله‌سوار یادآور شد: آگاه‌سازی وظیفه علما و خطیبان است که می‌توانند این بصیرت را ایجاد کنند و مسئولان هیئت‌های مذهبی و هیئت امنای مساجد باید شرایط لازم را فراهم کنند تا مردم و عزاداران از وجود روحانی و خطیب و مداحان باسواد و آگاه استفاده کنند و مردم با قیام و فلسفه امام حسین (ع) آشنا شوند.

قیاسی گفت: اگر جامعه اسلامی حداقل همین یک درس را از عاشورا بیاموزد بسیاری از معضلات اجتماعی در جامعه اصلاح خواهد شد.

وی با تاکید بر جایگاه مسجد در جامعه اسلامی افزود: مساجد در طول تاریخ اسلام محل تجمع مسلمانان برای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بوده و در آیات الهی برای سازندگان مساجد ویژگی‌هایی ذکر شده که از آن جمله می‌توان به ایمان و آخرت و برپایی نماز اشاره کرد.

وی اظهار امیدواری کرد اعضای هیئت امنای مساجد با برنامه‌ریزی دقیق و بهره‌مندی از نیروهای جوان و فراهم کردن مساجد فضای مناسب را برای عزاداری شایسته امام حسین (ع) در مساجد شهرستان فراهم کنند.

‌رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیله‌سوار نیز در این جلسه بیان داشت: هیئت‌های مذهبی باید توجه داشته باشند که امام حسین (ع) را نمی‌توان بدون مطالعه مقاتل و کتب تاریخی و روایی شناخت لذا همه مردم وظیفه دارند امام حسین (ع) را در کنار اهدافشان بشناسند و آن اهداف را فرا روی خودشان قرار دهند.

حجت‌الاسلام شامل رحیم‌پور بر ضرورت توجه به واجبات از جمله نماز اول وقت و نماز ظهر عاشورا در ایام عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) تاکید کرد و گفت: امام حسین (ع) قیام خود را برای زنده بودن اسلام و احکام قرآن انجام داده و دستورات پروردگار را در جهان اسلام نهادینه کرده و برگزاری نماز ظهر عاشورا در زمان حاضر درس گرفتن از حضرت اباعبدالله حسین (ع) است.

انتهای پیام/62001/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول