اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

اهداف عاشورا برای مردم نهادینه شود

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: باید اهداف نهضت عاشورا را در بین مردم نهادینه کرد تا با ایجاد جامعه‌ای اسلامی و دینی بسیاری از مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در کشور برطرف شود.

اهداف عاشورا برای مردم نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام ادیب ایزدی در مراسم گردهمایی مداحان عصمت و طهارت اهل‌ بیت (ع) و شعرای آئینی که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، با بیان اینکه بندگی خالصانه امام حسین (ع) نهضت عاشورا را در طول تاریخ اسلام ماندگار کرد، اظهار کرد: این حضرت با فدا کردن جان خود بیداری اسلامی را در دل‌های دوستداران، محبان و شیعیان اهل‌ بیت (ع) زنده کرد.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) رمز ماندگاری کربلا است، ابراز کرد: مراسم عزاداری این امام بزرگوار و 72 تن از یارانش روز به‌ روز در دنیا گسترش می‌یابد و در این راستا مردم نیز باید در گسترش این مراسم‌ها همت کنند تا فضای شهر در ماه محرم از شور و معرفت اهل‌ بیت (ع) باشد.

ادیب یزدی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) عدالت، تقوا، بندگی، اخلاق اسلامی و اطاعت از دستورات خداوند متعال را در عاشورا به نمایش گذاشت، خاطرنشان کرد: این امام بزرگوار توانست با مبارزه کردن علیه دشمنان پرچم دین اسلام را برافراشته نگاه دارد بر این اساس مردم نیز می‌توانند با الگوگیری از ایشان در زنده نگاه داشتن ارزش‌ها و اعتقادات دینی و اسلامی نقش مهمی را ایفا کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه واقعه عاشورا درس‌های بسیاری از جمله آزادگی، وفاداری، مردانگی، شجاعت، شهامت و استقامت را به انسا‌ن می‌دهد، یادآور شد: مسلمانان با فراگیری این درس‌ها می‌توانند فرهنگ عاشورا را در جامعه زنده کنند و با تحقق این هدف بسیاری از مشکلات و آسیب‌ها در جامعه به خوبی برطرف شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه همه حیوانات و پرندگان عالم بر عزای امام حسین (ع) ناله می‌کنند، خاطرنشان کرد: گریه کردن بر این امام بزرگوار اجر والایی دارد ولی باید دقت کرد که این اشک‌ها همراه با معرفت حسینی باشد تا در نزد خداوند متعال ثواب بی‌نظیری داشته باشد.

مداحان در اصلاح جامعه نقش مهمی دارند

ادیب‌یزدی با بیان اینکه مداحان با استفاده از اشعار در مراسم عزاداری امام حسین (ع) دل‌های شیعیان را به سوی اهل بیت (ع) جذب می‌کنند، ابراز کرد: آنان باید در مرثیه‌سرایی اهل بیت (ع) به اصل ولایت در دین اسلام اشاره و مردم را با اهمیت این موضوع آشنا کنند.

وی با بیان اینکه مداحان و ذاکران اهل‌ بیت (ع) در اصلاح جامعه نقش مهمی می‌توانند ایفا کنند، اذعان کرد: آنان پیام‌های واقعه کربلا را در مرثیه‌سرایی بیان کنند تا مردم بتوانند با آشنایی این پیام‌ها از آنها عبرت بگیرند و با الگوگیری از اهل‌ بیت (ع) زندگی معنوی و مذهبی خودشان را ارتقا دهند تا به درجه کمال انسانی نایل شوند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه عاشورا کلید واژه حقایق و اسرار هستی است، بیان کرد: انبیاء بزرگ الهی قبل از واقعه عاشورا به آن واقف بودند و آن را مکتب پرخروشان در دین اسلام می‌دانستند که تاکنون نیز این مکتب با اقتدار ادامه داشته است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه 1300 سال از واقعه کربلا می‌گذرد ولی هنوز ذره‌ای از اسرار و حقایق کربلا شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: باید مردم و کارشناسان دینی و مذهبی به دنبال رموز این واقعه باشند تا معارف و حقیقت عاشورا در بین مردم بیشتر ترویج داده شود.

انتهای پیام/77009/خ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول