اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی:

دردهای عاشورا مقدمه‌ای برای فراگیری درس‌های عاشوراست

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی گفت: دردهای عاشورا مقدمه‌ای برای فراگیری درس‌های عاشوراست.

دردهای عاشورا مقدمه‌ای برای فراگیری درس‌های عاشوراست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،‌ حجت‌الاسلام سید محمود مرویان حسینی ظهر امروز در تشریح برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بزرگ‌ترین سرمایه فرهنگی، اجتماعی جهان اسلام، ارادت اهل بیت به ‌ویژه امام حسین (ع) است.

وی اضافه کرد: این سرمایه سبب همگرایی مسلمانان و ایجاد شور اسلامی در روزهای عزاداری محرم و به ویژه ظهر عاشورا که اوج این برنامه‌هاست.

مرویان حسینی با اشاره به دستاوردهای سوگواری در محرم گفت: هرچند که جلسات عزاداری امام حسین (ع) با هدف سوگواری و ابراز تسلیت به امام عصر (عج) است اما درون‌مایه این سوگواری‌ها حماسه و عزت را در وجود ارادتمندان اهل ‌بیت نهادینه می‌کند.

وی ادامه داد: حماسه و عزت حسینی در طول تاریخ بشر منجر به پیاده‌سازی درس‌های عملی عاشورا می‌شود و آن زندگی حسینی‌وار با سبک آزادگی و دینداری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی با تاکید بر اینکه محرم فرصتی برای احیا مرام حسینی در زندگی فردی و اجتماعی است، خاطرنشان کرد: محرم و آموزه‌های آن باید به منزله تلنگر برای احیا مراسم حسینی که همان عزت، انسانیت و آزادگی است، باشد.

وی گفت: آموزه‌های عاشورا و محرم را باید مبنای عملکرد خود در زندگی فردی، اجتماعی، مدیریت‌ها، عملکردها و تصمیمات خرد و کلان به ‌ویژه در نهاد خانواده قرار دهیم.

مرویان حسینی اظهار داشت: دردهای عاشورا مقدمه‌ای برای درس‌های عاشوراست و به همین خاطر فعالیت فرهنگی عاشورایی، پاسداری و جاودانگی حماسه در راس برنامه‌های همه عاشورائیان است.

وی در ارتباط با همکاری دستگاه‌های مرتبط با عزاداری محرم و برپایی احیای آموزه‌های عاشورا یادآور شد: مشهد با عنوان پایتخت معنوی کشور باید نمونه ممتاز عزاداری در کشور باشد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی گفت: در احیای شور حسینی و حماسه و عزت عاشورایی تمام دستگاه‌های مرتبط با این امر در تعاملی خوب به اتخاذ تدابیری مثبت پرداخته‌اند.

مرویان حسینی یادآور شد: مداحان محافل سوگواری امام حسین (ع) و خاندان حضرت در راس نقش‌آفرینان و احیاگران شور حسینی و عزت عاشورایی هستند و به همین خاطر باید محور عقلانیت، منطق و واقعیت‌گویی در احیاگری عاشورایی در مداحی خود لحاظ کنند.

انتهای پیام/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول