اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای بانوان اتاق بازرگانی ایران:

ایده تجاری داشتن نقطه مرکزی کسب و کار موفق است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای بانوان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران، داشتن ایده تجاری را نقطه مرکزی و شالوده یک طرح کسب و کار موفق دانست.

ایده تجاری داشتن نقطه مرکزی کسب و کار موفق است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فاطمه مقیمی ظهر امروز در کارگاه آموزشی ایده‌پردازی و کار آفرینی در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار داشت: خلاقیت، توانایی خلق ایده و فکرهای جدید است که این فکرها ممکن است به محصولات یا خدمات جدید منجر شوند.

رئیس شورای بانوان اتاق بازرگانی، ایران ایده تجاری را نقطه مرکزی و شالوده یک طرح کسب و کار دانست و افزود: بدون داشتن یک ایده مشخص، طرح کسب و کار تبدیل به صفحاتی از اعداد و ارقام فاقد جذابیت برای سرمایه‌گذاران می‌شود.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی و حمل و نقل بین‌المللی با اشاره به اینکه بسیاری از کارآفرینان در ایران به ایده تجاری کمتر بها می‌دهند افزود: طوفان فکری، بررسی و تحقیق در محیط اطراف، استفاده از تجربیات، یافتن دوستان جدید، کسب  مهارت‌های جدید، آموختن یک زبان جدید، مطالعه اخبار و روزنامه‌ها از جمله روش‌های دستیابی به ایده‌های کسب و کار هستند.

برترین بانوی کار آفرین کشور، پشتکار بالا، آرمان گرایی، اعتماد به نفس، ایده پردازی، استقلال طلبی و ریسک پذیری را از جمله ویژگی‌های مشترک کار آفرینان عنوان کرد.

وی همچنین آینده‌نگری، فرصت‌شناسی‌، روابط عمومی قوی‌، مهارت‌های مدیریتی‌، توانایی تحقیق و پژوهش، ابتکار عمل، حمایت خانواده، توانایی تصمیم‌گیری و مهارت‌های مذاکره را از ویژگی‌های مهارتی کار‌آفرینان توصیف کرد.

مقیمی بیان داشت: ارزیابی شخصی نیز گام مهم دیگری در کار آفرینی است که سبب می‌شود در این خود ارزیابی شخص تجارب خود را در ترازوی کار آفرین قرار داده و ویژگی‌های‌ها و مهارت‌های کارآفرینی خود را بسنجد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر اجرایی اتاق بارزگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل نیز هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را انتقال تجربیات کارآفرینان برتر کشور به فعالان اقتصادی استان اردبیل عنوان کرد و گفت: الگو برداری از فعالیت‌ها، ایده‌ها و موفقیت‌های کارآفرینان برتر در سطح کشور می‌تواند گام موثر و آغاز یک حرکت جدید برای فعالان عرصه اقتصاد و تولید باشد که باید تلاش شود با نمونه‌برداری از الگوهای محلی و ملی و بین‌المللی، زمینه برای ارائه الگوهای موفق برای کارآفرینان مهیا شود.

حسین وثوقی ایرانی خاطره‌ نویسی و زندگی‌نامه نویسی برترین کارآفرینان کشور، تاسیس رشته‌های کار آفرینی و... را بسیار ضروری خواند و اذعان داشت: با بومی‌سازی کارآفرینی بین‌المللی می‌توان از ایده‌ها و الگوهای مناسب بهره جست.

این مسئول آموزش را برای تربیت جوانان و کار‌آفرینان برتر با اهمیت خواند و گفت: با ایجاد مراکز آموزشی، دانشکده و رشته‌های کار آفرینی می‌توان کار‌آفرینان موفق و مدیران نمونه در بخش خصوصی تربیت داد که این موضوع می‌تواند در شکوفا شدن اقتصاد و تولید نقش موثر داشته باشد.

انتهای پیام/62002/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول