اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد

افزایش 68 درصدی تجارت چمدانی در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از افزایش 68 درصدی تجارت چمدانی از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان خبر داد.

افزایش 68 درصدی تجارت چمدانی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی منتظری در همایش روز ملی صادرات با اشاره به هجمه سنگین استعمارگران با اعمال تحریم‌ها علیه ایران اظهار کرد: صادرات یکی از جبهه‌های مقابله با تحریم‌هاست و صادرکنندگان این وظیفه را به عهده دارند تا بتوانیم از این گردنه تاریخی با موفقیت عبور کنیم.

وی انجام ماموریت صادرکنندگان و واردکنندگان را به نحو مطلوب عنوان کرد و افزود: صادرات بخش مهمی از اقتصاد جوامع است که با اثرگذاری در ورود سرمایه‌های مالی نقش مهمی در پویایی اقتصاد ملی دارد.

منتظری افزایش نرخ مواد اولیه، نوسان نرخ ارز، حمل و نقل و قاچاق بی‌رویه کالا را از مشکلات صادرکنندگان برشمرد و تصریح کرد: مشکلات بسیاری در عرصه تولید و صادرات وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به بنادر و گمرکات فعال استان، خاطرنشان کرد: توسعه صادرات علاوه بر تامین زیرساخت‌ها، نیازمند کنترل واردات و تلاش برای رونق تولید ملی از طریق شناسایی ظرفیت‌های موجود است.

وی از صادرات بالغ بر 440 هزار و 162 تن کالای غیر نفتی در 6 ماه نخست سال جاری از گیلان خبر داد و بیان کرد: ارزش کالای صادر شده حدود 195 میلیون و 691 هزار و 281 دلار است.

منتظری با اشاره به افزایش 68 درصدی تجارت چمدانی در گیلان، ابراز کرد: تعداد 328 فقره کارت بازرگانی از ابتدای سال جاری تاکنون در استان صادر شده است ضمن اینکه گیلان 205 نفر صادرکننده فعال دارد.

این مسئول گیلان را دارای قابلیت‌های بسیار صادراتی نامید و اذعان کرد: تولید اکنون برای ما بسیار حائز اهمیت است و باید سهم صادرات غیر نفتی در استان افزایش یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خواستار نوآوری، توسعه و دانش‌محوری در بحث صادرات غیر نفتی شد و اظهار کرد: افزایش کیفیت کالا در صادرات ضروری است.

وی بر استفاده از تجارت الکترونیکی تاکید کرد و گفت: نرخ رشد صادرات گیلان نسبت به سال گذشته با توجه به اعمال تحریم‌ها بسیار مطلوب است.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول