اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های قزوین:

تحقق اهداف تربیتی اراده واقعی مسئولان قضایی را می‌طلبد

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های استان قزوین گفت: تحقق کامل اهداف تربیتی اراده واقعی مسئولان قضایی را می‌طلبد.

تحقق اهداف تربیتی اراده واقعی مسئولان قضایی را می‌طلبد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین، حمیدرضا فراست‌طلب با اشاره به این موضوع و پیشتازی استان قزوین در کاهش جمعیت کیفری، اظهار کرد: آمار زندانیان ورودی این استان در هفت ماهه گذشته حکایت از کاهش 5.8 درصدی دارد و این در حالیست که بر اساس اطلاعات ثبت شده شناسنامه‌ای 67 درصد زندانیان بومی هستند.

وی ادامه داد: باید گفت 5.3 درصد از آمار ورودی زندانیان در سال جاری در رده‌های سنی زیر 18 سال و 6.8 درصد نیز در گروه سنی بالاتر از 46 سال هستند که البته این آمارها در مقایسه با زمان مشابه سال قبل تغییر محسوسی ندارد.

فراست‌طلب با اشاره به راهکارهای جمعیت کیفری اضافه کرد: تلاش شده تا با استفاده از امکان‌های تعریف شده برای کاهش جمعیت کیفری در زندان‌های استان قزوین گام‌هایی برداشته شود.

مدیرکل زندان‌های استان قزوین بیان کرد: براساس امکان آزادی 34 درصد زندانیان ورودی با تودیع وثیقه، 13 درصد با معرفی کفیل، 14 درصد پس از تحمل حبس بدل از جریمه مهیا شد.

وی افزود: نکته حائز اهمیت در این است که تقریبا 36 درصد از آمار ورودی در سال جاری توقفی زیر پنج روز، 24 درصد توقف بین شش روز تا 15 روز، 12 درصد توقف 16 روز تا یک ماه، 11 درصد توقف یک ماه تا دو ماه و بالاخره 17 درصد نیز توقف بیش از دو ماه در زندان‌های این استان داشته‌اند.

مدیرکل زندان‌های استان قزوین با اشاره به کاهش برخی جرایم تصریح کرد: کماکان جرایم مربوط به مواد مخدر با 24 درصد، علیه اشخاص 5.20 درصد، سرقت 16 درصد، محکومیت‌های مالی 9 درصد، جرایم ضد عفت و اخلاق عمومی با هشت درصد در نمودار جرایم جزو پنج جرم نخست محسوب می‌شوند.

فراست‌طلب عنوان کرد: البته در این بین کاهش محسوس آمار ورودی زندانیان جرایم مواد مخدر به نسبت مشابه سال گذشته نکته قابل تأملی است.

انتهای پیام/77002/خ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول