اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد تاکید کرد

ریشه‌یابی جرائم در دستور کار مسئولان قضایی قرار گیرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه یزد گفت: ریشه‌یابی جرائم باید در دستور کار مسئولان قضایی استان یزد قرار گیرد.

ریشه‌یابی جرائم در دستور کار مسئولان قضایی قرار گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری پیش از ظهر امروز در نشست شورای حفاظت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با اشاره به اینکه موضوع پیشگیری از وقوع جرم دو مرحله دارد، اظهار داشت: یک بخش از پیشگیری در ارتباط با مجرمان است که باید با اصلاح آنها و مراقبت بعد از خروج از ارتکاب مجدد آنها به جرایم جلوگیری شود.
وی خاطرنشان کرد: بخش دوم پیشگیری از وقوع جرم نهادینه کردن فرهنگ خوب زیستن و اتخاذ تدابیر مناسب برای از بین بردن ریشه‌ها و زمینه‌های وقوع جرم و جنایت در جامعه است.
ناصری با بیان اینکه امکان بازگشت مجرم در برخی جرایم نظیر سرقت و مواد مخدر بسیار زیاد است، بیان کرد: ضرورت دارد تا ریشه‌های این‌گونه جرایم نیز در جامعه شناسایی و راهکارهایی اتخاذ شود که افراد دوباره به سمت این جرایم روی نیاورند.
وی عنوان کرد: پیشگیری از وقوع جرم در جامعه نیازمند حرکت دسته جمعی است و دستگاه قضایی به تنهایی نمی‌تواند از وقوع جرایم در جامعه جلوگیری کند.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه نیروی انتظامی، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای فرهنگی باید دستگاه قضایی را در بحث پیشگیری از وقوع جرم در جامعه یاری رسانند، عنوان کرد: ایجاد فرهنگ خود نگهداری از جرم همچنین شناساندن جرایم به مردم و عواقب آنها در جامعه ضرورت دارد.
ناصری بر آگاهی دادن به خانواده‌ها در مورد مراقبت و کنترل فرزندان خود و استحکام بنیان خانواده در جامعه تأکید کرد.
رئیس کل دادگستری استان یزد نیز در این نشست، اظهار داشت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها در راستای پیشگیری از وقوع جرم که یکی از وظایف دستگاه قضایی است، تشکیل شده است.
غلامحسین حیدری افزود: با وجود اینکه مردم استان یزد دارای عرق مذهبی دیرینه هستند اما، در حال حاضر پرونده‌هایی در زمینه مسائل منافی عفت، زنا و لواط در دادگاه کیفری استان مطرح می‌شود که زیبنده استان یزد نیست.
وی خاطرنشان کرد: ورود خرده فرهنگ‌ها از سایر استان‌ها و اتباع بیگانه در استان موجب شده تا فرهنگ مردم دستخوش تغییراتی شود که ضرورت کار فرهنگی نهادهای متولی ضروری به نظر می‌رسد.
رئیس کل دادگستری استان یزد عنوان کرد: افراد بسیار زیادی برای عضویت در هسته‌های ستاد اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ثبت‌نام کرده‌اند که امیدواریم بتوانند دستگاه قضایی را در این زمینه یاری دهند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول