اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد استان سمنان خبر داد

بازرسی از مراکز عرضه مصنوعات گرانبها در سمنان

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان گفت: 42 مورد بازرسی و نمونه‏گیری از مراکز عرضه مصنوعات گرانبها امسال توسط بازرسان این اداره کل انجام شد.

بازرسی از مراکز عرضه مصنوعات گرانبها در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان، عباس رستمی امروز افزود: این نمونه‏برداری از مراکز عرضه فلزات گرانبهای طلا و نقره در بازار استان انجام شد.

وی گفت: در مراحل آزمون نمونه‏های مذکور، 19 نمونه طلای استاندارد با عیار 750 شناخته شده مورد قبول قرار گرفت و 23 نمونه باقیمانده نامنطبق اعلام شد که از این تعداد، 22 نمونه دارای نقص جزئی و یک نمونه دارای نقص عمده بود.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان خاطرنشان کرد: تخلفاتی که در حوزه تولید طلا با عیار نامناسب می‏تواند صورت گیرد، استانداردسازی آن را در صیانت از حقوق مصرف‌کننده و حفظ اعتبار تولیدکنندگان داخلی اجتناب‏ناپذیر می‏سازد.

رستمی سازمان ملی استاندارد ایران را تنها مرجع انگ‏گذاری و تعیین عیار فلزات گرانبها از جمله طلا و نقره دانست و گفت: آزمایشگاه عیارسنجی این اداره کل تنها آزمایشگاه عیارسنجی تایید صلاحیت شده توسط سازمان ملی استاندارد در استان سمنان است.

وی تدوین استاندارد طلا با عیار 14 را برای رونق بازار صنف تولیدکنندگان و عرضه‏کنندگان مصنوعات در دست بررسی دانست.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان افزود: با افزایش قابلیت ردیابی مصنوعات طلا از طریق الزام تولیدکنندگان و فروشندگان به عرضه مصنوعات طلای دارای کد شناسایی و ادامه بازرسی‏های کارشناسی می‏توان به افزایش روزافزون اعتماد مردم به تولید مصنوعات داخلی با کیفیت جامه عمل پوشاند.

رستمی گفت: کارشناسان استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان از طریق نمونه‏برداری و بازرسی از بازار و خرید از بودجه طرح «طاها» به کنترل بازار و عیارسنجی می‏پردازند تا از تقلب در خرید و فروش این کالای ارزشمند جلوگیری و حقوق مصرف‌کننده رعایت شود.

انتهای پیام/74003/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول