اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد همدان:

تحقق توسعه‌یافتگی، از مسیر توجه به استانداردسازی می‌گذرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی همدان با اشاره به اینکه کسب جایگاه مناسب توسعه‌یافتگی کشور در رتبه‌بندی‌های جهانی از مسیر استانداردسازی می‌گذرد، گفت: توجه به استاندارد در تحقق سند چشم‌انداز 20 ساله نقش مهمی دارد.

تحقق توسعه‌یافتگی، از مسیر توجه به استانداردسازی می‌گذرد

فرهاد تیموری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: استاندارد نظمی مبتنی بر نتایج ثابت علوم، فنون و تجارب بشری است که به صورت قواعد، مقررات و نظام‌هایی به منظور ایجاد هماهنگی و وحدت رویه، افزایش میزان تفاهم، تسهیل ارتباطات، توسعه صنعت، صرفه‌جویی در اقتصاد ملی و حفظ سلامت و ایمنی عمومی به کار گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه نقش مهم استاندارد در تحقق سند چشم‌انداز 20 ساله در دو بخش قابل ترسیم است، گفت: برخورداری جامعه ایرانی از سلامت، رفاه، ایمنی، امنیت غذایی و بهره‌مندی از محصولات، خدمات و محیط زیست مطلوب، همچنین برخورداری از دانش پیشرفته، توانایی در تولید علم و فناوری و دستیابی به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه با جنبش نرم‌افزاری، تولید علم و رشد پرشتاب و مستمر اقتصادی از نقش‌هایی است که استاندارد می‌تواند در تحقق سند چشم‌انداز 20 ساله داشته باشد.

مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همدان با بیان این مطلب که استانداردسازی فواید بسیار زیادی دارد، افزود: کسب جایگاه مناسب توسعه‌یافتگی کشور در رتبه‌بندی‌های جهانی، سهولت در گسترش تجارت بین‌الملل و مدیریت فنی در واردات، ایجاد ارزش افزوده و درآمد اقتصادی بیشتر، تحقق بهره‌وری در استفاده از منابع و سرمایه‌ها و... و کاهش هزینه‌ها و قیمت تمام شده محصول از جمله فواید استانداردسازی محصولات در جامعه است.

وی اظهار داشت: ارتقای کیفیت تولید و خدمات و رشد صادرات غیر نفتی، آموزش و اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در بخش‌های تخصصی مرتبط، کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در بخش تولید و تحقق توسعه پایدار، تأمین سلامتی، رفاه و ایمنی مصرف‌کننده، افزایش سرمایه‌گذاری‌های خارجی در بخش تولید و خدمات کشور، اقبال جامعه به سمت مصرف کالاهای داخلی و کاهش پدیده قاچاق کالا به کشور و حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست از دیگر فوائد استانداردسازی محصولات در جامعه است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول