اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان خبر داد

الزام واحد تولیدی گلستان به استانداردسازی قبل از دریافت تسهیلات

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان از الزام استانداردسازی واحد تولیدی قبل از دریافت تسهیلات در استان خبر داد.

الزام واحد تولیدی گلستان به استانداردسازی قبل از دریافت تسهیلات

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان، منصور قلیچ‎لی در نشست با تولیدکنندگان مشمول طرح توسعه جامع استانداردسازی اظهار داشت: به موجب مصوبه شورای برنامه‎ریزی و توسعه استان، دستگاه‎های اجرایی از جمله استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی و شرکت شهرک‎های صنعتی گلستان باید پیش از اعطاء هرگونه تسهیلات، واحد تولیدی را به اداره کل استاندارد ارجاع داده تا عملیات استانداردسازی را آغاز کند.

وی تصریح کرد: از مصوبات این کارگروه این بود که شرکت شهرک‎های صنعتی استان موظف شد 50 درصد هزینه‎های مشاوره برای اخذ مجوزهای استاندارد را برای آن دسته از واحدهای تولیدی که در شهرک‎های صنعتی مستقر هستند پرداخت کند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان گفت: به موجب مصوبه شورای برنامه‎ریزی و توسعه استان و نیز کارگروه امور اقتصادی استان گلستان، شرکت شهرک‎های صنعتی استان موظف شد 50 درصد هزینه‎های مشاوره برای اخذ مجوزهای استاندارد را برای آن دسته از واحدهای تولیدی که در شهرک‎های صنعتی مستقر هستند پرداخت کند.

دبیر شورای استاندارد گلستان خاطر نشان کرد: بنا به این مصوبه همچنین از این پس، شرکت شهرک‎های صنعتی استان، در هنگام واگذاری زمین به تمام واحدهای تولیدی و صنعتی استان، آنان را برای دریافت راهنمایی‎های لازم و انجام مقدمات کار به اداره کل استاندارد معرفی می‎کند.

قلیچ‎لی افزود: برای آن دسته از طرح‎های تولیدی نیز که خارج از شهرک‎های صنعتی قرار دارند، سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت بعد از اطمینان از 40 درصد پیشرفت کار آنان را به اداره کل استاندارد معرفی کنند.

دبیر شورای استاندارد گلستان خاطر نشان کرد: این توافق بدین دلیل صورت گرفته است تا واحدی که در حال شکل‌گیری است از همان ابتدا بنا به مشاوره‎ها و اصول مورد نظر استاندارد طراحی و بنا شود.

وی ادامه داد: بدیهی است این امر با هدف ارائه مشاوره به موقع طرح‎های تولیدی و جلوگیری از تحمیل هزینه‎های اضافی به تولیدکننده صورت می‎گیرد.

جلسات توجیهی با تولیدکنندگان مشمول طرح توسعه جامع استانداردسازی در گلستان در راستای اجرایی شدن قانون ارتقاء کیفی تولیدات صنعتی از خرداد ماه سال 1390 و پس از شناسایی واحدهای تولیدی مشمول این قانون در گلستان در دستور کار استاندارد گلستان قرار گرفته و به طور متناوب برگزار می‎شود.

انتهای پیام/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول