اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار جیرفت:

پمپ بنزین سیار از کارکردهای پدافند غیرعامل در جیرفت است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی فرماندار جیرفت گفت: باید همیشه در مقابل فشارهای دشمن آمادگی کامل داشته باشیم و یکی از کارکردهای پدافند غیر عامل در این شهرستان احداث پمپ بنزین سیار انجام شده است.

پمپ بنزین سیار از کارکردهای پدافند غیرعامل در جیرفت است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، محمود معناصری ظهر امروز در جلسه کمیته پدافند غیرعامل این شهرستان اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 57 دشمنان با انجام خرابکاری و دسیسه انتظار داشتند که عمر این انقلاب به شش ماه نرسد.

وی با بیان اینکه فشارهای بعد از جنگ آثار آن هنوز وجود دارد، افزود: عمده این فشارهای دشمن بحث تحریم‌ها است که به بهانه دستیابی ایران به انرژی هسته‌ای ایجاد شده است.

معناصری با بیان اینکه ما باید همیشه در مقابل فشارهای دشمن آمادگی کامل داشته باشیم، تصریح کرد: یکی از کارکردهای پدافند غیرعامل در شهرستان جیرفت احداث پمپ بنزین سیار انجام شده است.

رضا جزینی مدیر آب و فاضلاب شهری جیرفت نیز در این جلسه اظهار داشت: پدافند غیر عامل شامل عملیاتی می‌شود که دسترسی دشمن را به صفر برسانیم و بعد از ورود دشمن دست به کار نشویم و این امر میسر نمی‌شود مگر اینکه در این زمینه هزینه شود.

وی با اشاره به اهمیت آب آشامیدنی برای یک جامعه افزود: از بزرگترین ضربه‌ها که می‌تواند دشمن از این طرق ضربه بزند، بحث آب آشامیدنی است.

تورج کوهستانی رئیس شورای شهر جیرفت گفت: گفت: دفاع غیرعامل چه در زمان جنگ باشد و چه در زمان حوادث و بلایای طبیعی چاره‌اندیشی مسئولان شهر در زمان بروز حادثه است.

وی افزود: باید دستگاها به گونه‌ای عمل کنند تا تأسیسات و مراکز مهم در دفاع غیر عامل به صورت پراکنده باشند و در صورت آسیب دیدن یک مکان دیگری برجا باشد.

کوهستانی با بیان اینکه باید سعی شود، محل این مراکز مخفی باشد تا دسترسی دشمن به آن‌ها ممکن نباشد، تصریح کرد: در این راستا تأسیساتی که احداث می‌شود، به صورت پراکنده باشند.

محمد کمالی رئیس اداره محیط زیست شهرستان جیرفت نیز در این جلسه بیان کرد: در پدافند غیرعامل زیرساخت‌هایی داشته باشیم تا متناسب با نوع تهدید پاسخگو باشیم.

وی با بیان اینکه در بحث پدافند غیرعامل در زمان قبل، بعد و حین وقوع حادثه وظایف خاصی وجود دارد، افزود: ما در مرحله قبل از بحران هستیم و در این مرحله باید به زیرساخت‌ها بپردازیم.

کوهستانی تصریح کرد: در ادارات اسناد و مدارک طبقه‌بندی شده و غیرطبقه‌بندی شده، باید در جای امن قرار داشته باشد تا در مرحله اول تهدید آسیب نبیند و امکان نگهداری آن‌ها در دراز مدت نیز وجود داشته باشد.

انتهای پیام/80002/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول