اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسمی به مناسبت هفته کتاب

خادمان عرصه کتابخوانی در یزد تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، مراسم تجلیل از خادمان عرصه نشر، کتاب و کتابخوانی در یزد برگزار شد.

خادمان عرصه کتابخوانی در یزد تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در مراسم تجلیل از خادمان عرصه کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: مطالعه از ضرورت‌های اصلی و اساسی جوامع در حال پیشرفت است بنابراین فرهنگ مطالعه باید بیش از پیش در میان مردم نهادینه شود.

بهرام عبدالحسینی افزود: کتابخوانی و مطالعه باید به یک عادت برای مردم تبدیل شود و در این زمینه باید راهکارهای کارشناسی شده به مرحله اجرا درآید.

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیازمند عزم جدی و همه‌جانبه همه دستگاه‌های اجرایی است، خاطرنشان کرد: ترویج این فرهنگ تنها بر عهده اداره ارشاد و نهاد کتابخانه‌ها نیست بلکه همه مسئولان موظف به ترویج فرهنگ مطالعه و به کارگیری تمام تلاش خود در این زمینه هستند.

مدیرکل اداره ارشاد استان یزد همچنین با اشاره به نقش خانواده‌ها در ترویج فرهنگ مطالعه یادآور شد: خانواده در ترویج این فرهنگ نقش موثری دارد و کتابخوانی نیز به نوعی یادگیری یک عادت است که باید از کودکی به فرزندان آموزش داده شود.

وی از خانواده‌ها خواست تا در ترویج فرهنگ کتاب برای فرزندان خود آگاهی‌سازی کنند.

عبدالحسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ناشران و نویسندگان باید ذائقه مخاطب را شناسایی کنند، ادامه داد: تا زمانی‌که ذائقه مخاطب شناسایی نشود، نمی‌توانیم در ترویج و اشاعه کتاب موفق باشیم.

فرماندار یزد نیز در این مراسم عنوان کرد: جهش به سمت توسعه با توجه به امر کتاب و کتاب‌خوانی امکان‌پذیر خواهد بود.

عزیزالله سیفی خاطرنشان کرد: یکی از پایه‌های رشد و توسعه جوامع، توجه به امر کتاب و کتابخوانی است و در کشور و استان ما نیز باید این مقوله مورد توجه جدی‌تر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای به امر کتاب صورت گرفت، عنوان کرد: قدم‌های در خور و شایسته‌ای بعد از انقلاب در امر تولید و نشر کتاب صورت گرفته است.

فرماندار یزد ادامه داد: اینکه استان یزد 19 سال متوالی رتبه برتر کنکور را به دست می‌آورد، نشان می‌دهد که خادمان عرصه کتاب در استان یزد تلاش‌های موثری را انجام داده‌اند.

سیفی، توجه به انتشار کتاب‌های تخصصی، چاپ کتاب‌های فاخر و توجه به تکنولوژی‌های روز را از عوامل موثر در راستای ترغیب خوانندگان به عرصه کتاب و کتابخوانی دانست.

به گزارش فارس، در این مراسم از خادمان عرصه کتاب و کتابخوانی در زمینه‌های مختلف تجلیل شد.

بر این اساس، بابک صابری به عنوان ناشر برگزیده در حوزه کودک،اسماعیل ثقفی ناشر برگزیده، محمدحسین رادمنش نویسنده برتر، مهدی مجاهدی نویسنده برتر کتب قرآنی، فاطمه رفیعی ویراستار و صفحه آرای برتر، احمد دلاور و طیبه متین کتابدار برتر مسجدی، مسعوده حیدرزاده مسئول برگزیده کتابخانه، حمید مفیدی‌زاده کتابدار نمونه، فاطمه مشیری‌نیا و داوود زارع‌شاهی رابط برتر کتابخانه، ملیحه مرتضوی هدش و سمیه مقنی منشادی کتابدار نمونه در حوزه دفاع مقدس، فائقه بیشمار و علی جدیدی به عنوان کتابخوان برتر حوزه دفاع مقدس مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول