اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

محافل قرآنی و روضه‌خوانی زنان باید حفظ شود

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: در تقویت مبانی ارزشی در جامعه شایسته آن است که محافل انس با قرآن و روضه محلات که با حضور زنان برگزار می‌شود، حفظ شود.

محافل قرآنی و روضه‌خوانی زنان باید حفظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد عصر امروز در جلسه کارگروه بانوان و خانواده استان اردبیل اظهار داشت: برپایی و حفظ این حرکت‌های مردمی در قالب شبکه‌های اجتماعی و فعالیت‌های ارزشمند در بخش ترویج اندیشه‌های دینی و اسلامی باید به صورت سنتی حفظ شود و عملی شدن سند چشم‌انداز یا برنامه پنجم در این باب غفلت و انحرافی به وجود نیاورد.

وی با بیان اینکه برپایی این مجالس در محلات و شبکه‌های مختلف اجتماعی تأثیر فراوانی در اصلاح ناهنجاری‌ها و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب دارد، تصریح کرد: با عمل به بند‌بند سند چشم‌انداز نباید از نگاه سنتی در حفظ حیا، عفاف، حجاب و ارزش‌های متعالی اسلامی، دینی غفلت کنیم چرا که دشمنان ما امروز سعی می‌کنند فرهنگ بی‌حجابی و بی‌حیایی را به شدت ترویج دهند.

رئیس کارگروه بانوان و خانواده استان اردبیل خاطر نشان کرد: در جامعه اسلامی که بر نظام خانواده و تحکیم آن تاکید شده است سلامت و پویایی زمانی شکل می‌گیرد که بنیان خانواده براساس اعتقادات و ارزش‌های متعالی شکل بگیرد.

نیکزاد سلامتی و حرکت رو به جلوی جامعه را در سایه حفظ سلامت بانوان در قالب نظام خانواده توصیف کرد و ادامه داد: مهم‌ترین عضو خانواده مادران در این زمینه نقش‌آفرین هستند و به یقین جامعه سالم و نظام خانواده مستحکم بر پایه دلسوزی‌های مادران و بانوان شکل می‌گیرد.

وی اضافه کرد: نباید احساس کنیم که مردان نیز می‌توانند با پذیرفتن مسئولیت زنان به ایفای نقش بپردازند در حالی که عهده‌داری این مسئولیت شیوه و طریقی می‌خواهد که شاید کمتر مردانی بتوانند از ظرایف کاری سر درآورند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل بیان کرد:‌ بار تربیتی اصلی بر عهده بانوان و زنان گذاشته شده و ساختار وجودی مادران به گونه‌ای است که خود می‌توانند مدیریت درون خانواده را به ویژه تربیت فرزندان را به شایستگی انجام دهند.

نیکزاد یادآور شد: با توجه به اینکه مردان بیشتر ایام کار و فعالیتشان در بیرون از خانه است چندان حوصله‌ای برای تربیت کودکان و حتی شنیدن صدای گریه و زاری آنها را ندارند در حالی که مادران با نهایت دلسوزی این نقش را عهده‌دار هستند و جامعه را نیز به سمت یک تربیت ارزشی و اسلامی سوق می‌دهند.

وی اهمیت برنامه‌ریزی برای بانوان به ویژه زنان خانه‌دار را در آشنایی با مسائل مختلف یادآور شد و گفت: باید در قالب برنامه‌های فرهنگی، تفریحی، گردشگری به تقویت روحیه بانوان همت کنیم و اجازه ندهیم زنان ما به عنوان سرمایه‌های ارزشی گرفتار روزمرگی‌های زندگی شوند.

نیکزاد افزود:‌ در دولت نهم و دهم سعی شده است در قالب مرکز امور زنان و خانواده برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها به سمت تعالی و ترقی ارزشی زنان باشد که این قشر باید به الگویی همچون حضرت زهرا (س) افتخار کنند.

انتهای پیام/62006/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول