اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه فرارسیدن ماه محرم صورت گرفت

برگزاری همایش طلایه‌داران تبلیغ در قزوین

خبرگزاری فارس: همایش طلایه‌داران تبلیغ با هدف اعزام روحانیون به مناطق مختلف استان قزوین در راستای ارشاد و راهنمایی‌های بیشتر برگزار شد.

برگزاری همایش طلایه‌داران تبلیغ در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس قزوین، این همایش پیش از ظهر امروز با حضور مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان قزوین، سردار آبنوش فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین، عجم استاندار قزوین، طاهرخانی معاون سیاسی امنیتی استاندار و وعاظ و روحانیون در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد.

در این همایش بنا شد 900 روحانی برای تبلیغ در ایام ماه‌های محرم و صفر به مدت 12 روز از فردا به مناطق روستایی و بخش‌ها در اماکن، مساجد، حسینیه‌ها و تکایای مذهبی اعزام شوند.

حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در این همایش با اشاره به قیام بزرگ عاشورا گفت: بدون شک بشریت از نهضت عظیم و این رویداد بزرگ به عنوان یک حماسه ماندگار در تاریخ یاد خواهد کرد. 

وی با اشاره به اینکه همه بزرگان و آزادمردان دنیا از حادثه بزرگ عاشورا به عنوان یکی از عظیم‌ترین حوادث تاریخ یاد می‌کنند، اظهار داشت: فرهنگ عاشورایی در کشور ما به یک مکتب تبدیل شده که به نوعی از مکتب بزرگ پیامبران و چهارده معصوم تأسی گرفته است.

نعمت‌اللهی با اشاره به نقش مهم روحانیون و وعاظ در تبلیغ دین عنوان کرد: ماه محرم و صفر فرصت مناسبی است تا فضایل و معنویات این ماه‌های مبارک برای قشر جوان به بهترین شکل ممکن بیان شود.

در این همایش استاندار قزوین نیز با اشاره به نقش مهم روحانیت در ترویج و تبلیغ دین تأکید کرد: در شرایط حساس کنونی و با توجه به هجمه همه‌جانبه دشمن بر فراز فکری جوانان کشورمان، وعاظ و مبلغان می‌توانند بهترین عملکرد خود را مانند گذشته با ارشاد و راهنمایی‌های ارزنده به نمایش بگذارند.

عجم در ادامه با اشاره به نقش مهم روحانیت در طول نظام جمهوری اسلامی گفت: در سالی که به فرمان مقام معظم رهبری سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است این قشر می‌توانند با امر به معروف که یکی از قیام‌های اصلی امام حسین (ع) محسوب می‌شد مردم را به خرید و حمایت از کالای ایرانی ترغیب کنند.

انتهای پیام/77004/آ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول