اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین پلیس راهور آبادان:

شهروندان آبادانی از جابه‌جایی علائم راهنمایی و رانندگی خودداری کنند

خبرگزاری فارس: جانشین پلیس راهور آبادان گفت: شهروندان آبادانی از جا به‌جایی و تغییر علائم راهنمایی و رانندگی در مناطق مختلف آبادان خودداری کنند.

شهروندان آبادانی از جابه‌جایی علائم راهنمایی و رانندگی خودداری کنند

مهرداد یوسف‌وند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در آبادان اظهار کرد: نصب علائم راهنمایی و رانندگی برای معابر، خیابان‌ها و دیگر نقاط عبور و مرور در راستای ایمن رانندگی کردن شهروندان و افراد مهم است.

وی افزود: بعضی از شهروندان آبادانی با دستکاری، چرخاندن و یا جا به جایی علائم راهنمایی و رانندگی مشکلاتی را برای دیگر رانندگان ایجاد کرده که این عمل مغایر با فرهنگ عمومی است.

جانشین پلیس راهور آبادان با انتقاد از این افراد گفت: مأموران راهنمایی و رانندگی به طور مداوم و در طول شبانه روز این علائم را رصد کرده و در صورت جا به جایی اصلاحیات لازم را انجام می‌دهند.

وی در خصوص لزوم رعایت نکات ایمنی برای تسهیل در عبور و مرور شهروندان آبادانی اظهار کرد: در شهرستان آبادان به شکل جدی کمبود پل‌های هوایی و زیر گذر برای عابرین پیاده وجود دارد که این موضوع دقت بیش از پیش رانندگان درون شهری را برای رعایت مسائل ایمنی عابران می‌طلبد.

جانشین پلیس راهور آبادان ادامه داد: این کاستی‌ها نباید سبب تخلف در رعایت قوانین شده و عابرین پیاده با عبور از نقاط خط کشی شده شهری، در راستای ایمنی و سلامت خود و دیگر شهروندان گام بردارند.

وی در ادامه با انتقاد از بعضی شهروندان گفت: متأسفانه برخی از عابرین پیاده بدون توجه به علائم عابر پیاده نصب شده بر روی چراغ راهنما از خیابان‌‌ها و گذرگاه‌ها عبور کرده و سبب بروز بعضی از حوادث رانندگی در شهرستان می‌شوند.

یوسف‌وند اضافه کرد: رانندگان آبادانی از حضور فرزندان زیر 12 سال خود در صندلی جلو خودرو خودداری کرده، همچنین از در آغوش کشیدن کودکان و نونهالان در حین رانندگی پرهیز کنند.

وی همچنین با انتقاد از بعضی رانندگان شهری آبادان بیان کرد:‌ یکی از معضلاتی که در شهرستان آبادان به وفور در حین رانندگی مشاهده می‌شود عدم توجه به ایست در چهار راه‌ها و تقاطع‌های مختلف از سوی رانندگان است.

جانشین پلیس راهور آبادان گفت: رانندگان به محض رسیدن به تقاطع و یا مکان‌هایی که نیاز به توقف داشته با رعایت این نکته مهم و توقف چند ثانیه‌ای از امنیت رانندگی در این محدوده مطمئن شده، سپس به راه خود ادامه دهند.

وی در پایان گفت: همه علائم راهنمایی و رانندگی در راستای برقراری امنیت جانی و روحی شهروندان تدوین شده بنابراین همه افراد در همکاری دو طرفه با پلیس راهور این نکات را در حین رانندگی مد نظر داشته باشند.

انتهای پیام/72002/و/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول