حسین غلامی در گفتوگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد تردد موتورسیکلتها در بزرگراههای اصفهان اظهار کرد: ما قبول داریم که در بعضی موارد نظارت کمتری از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی در این مورد صورت میگیرد و این به زمان تعویض شیفت نیروی پلیس باز میگردد، اما دوربینهای هوشمند در بزرگراه در طول 24 ساعت تخلفات را ضبط میکنند و با خاطیان برخورد میشود.
وی افزود: پلیس راهور در بزرگراهها با تخلفات حادثهساز و تکچرخ زدن و حرکات مارپیچ موتورسیکلت سواران برخورد میکند و با توقیف موقت کارت سوخت موتور و یا گواهینامه و جریمه نقدی اعمال قانون میکند.
رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه پلیس راهور با تمهیداتی که در نظر گرفته است، ورود این موتورسواران به بزرگراهها را کنترل میکند، تصریح کرد: اصفهان 62 کیلومتر بزرگراه دارد که توسط پلیس و استقرار نیرو اعمال قانون میشود.
وی ادامه داد: بزرگراههای اصفهان با تعداد 10 عدد دوربین کنترل سرعت میشود و با کنترل سرعت در بزرگراهها ورود موتورسواران و نیز کامیونها به بزرگراه کاهش پیدا کرده است.
غلامی در پاسخ به این سئوال که نداشتن کلاه ایمنی برای موتور سواران چقدر الزامی است، تاکید کرد: کلاه ایمنی برای موتورسواران همانند بستن کمربند ایمنی برای رانندگان است و در صورت نداشتن راکبان موتور سوار این افراد 30 هزار تومان جریمه میشوند و وسیله نقلیه آنها توقیف میشود.
وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 13 هزار دستگاه موتورسیکلت در اصفهان اعمال قانون شده که به طور متوسط روزانه حدود 200 دستگاه از این نوع وسیله نقلیه اعمال قانون و 50 دستگاه نیز توقیف شده است.
رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان در مورد میزان تلفات موتورسیکلت سواران در شهر اصفهان بیان کرد: بر اساس آمار 50 درصد از تلفات منجر به فوت در حوادث رانندگی را موتورسواران تشکیل میدهند.
غلامی از برگزاری کلاس و تحویل کتاب به موتورسواران هنگام ترخیص موتورهای توقیف شده در اصفهان خبر داد و گفت: به تازگی با چاپ کتابهای آموزشی برای موتور سواران قصد کاهش شدت این حادثهها را داریم.
انتهای پیام/ح20/ض1002