اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور کردستان خبر داد

کاهش 42 درصدی کشته‌های تصادفات درون‌شهری در کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور کردستان از کاهش 42.5 درصدی تصادفات درون‌شهری در 6 ماهه نخست سال‌جاری در این استان خبر داد.

کاهش 42 درصدی کشته‌های تصادفات درون‌شهری در کردستان

سیدعارف قادرزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج به ارائه گزارشی از تصادفات درون‌شهری استان در شش ماه نخست امسال پرداخت و اظهار کرد: در زمینه فوتی‌های ناشی از تصادفات 42.5 درصد و از نظر جرحی نیز 10 درصد نسبت به مدت زمان مشابه آن در سال‌ گذشته کاهش داشته‌ایم.

به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان، کردستان در هفت سال اخیر در زمینه کاهش تصادفات از استان‌های برتر کشور بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای سطح فرهنگ ترافیکی، اصلاح، هندسی، معادل جدید در اجرای مقررات، همراهی رسانه‌ها، توازن شکل‌های مرتبط با ترافیک و توجه ویژه به مدارس و مشارکت جدی مردم از مهم‌ترین عوامل کاهش تصادفات در این استان بوده است.

قادرزاده تصریح کرد: در همایش ملی طلایه‌داران فرهنگ ترافیک که 15 مهرماه جاری در تهران برگزار شد، استان کردستان در زمینه کارهای فرهنگ ترافیک به عنوان نمونه کشوری انتخاب شد.

وی بر تلاش بیش از پیش در راستای تقویت فرهنگ ترافیک در سطح استان تاکید کرد و افزود: باید به گونه‌ای تلاش کنیم که در سال‌های آینده در تمامی ابعاد ترافیکی بتوانیم مقام نخست را در همایش‌های ملی به دست آوریم.

رئیس پلیس راهور کردستان با بیان اینکه در راستای فرهنگ‌سازی ترافیک و کاهش بار ترافیکی در شهر سنندج به عنوان مرکز استان با توجه به بافت قدیمی آن نیازمند انجام کارهای اساسی هستیم، افزود: ایجاد دستگاه پارک‌سوار، اجرای طرح خطوط ویژه عبور وسایل نقلیه خودرو در معابر مرکزی و ایجاد محدوده طرح ترافیک از مهم‌ترین نیازهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گفته قادرزاده، نصب تجهیزات لازم به منظور رصد ترافیک و ساماندهی دست‌فروشان از دیگر اقداماتی است که می‌تواند نقش مهمی در ارتقای سطح ترافیک و کاهش تصادفات در معابر درون‌شهری در مرکز استان داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: بحث ترافیک و ارتقای فرهنگ آن باید با هماهنگی و تعامل تمامی دستگاه‌های ذیربط از جمله راهنمایی و رانندگی، شهرداری‌ و دیگر ادارات عضو شورای فرهنگ ترافیک استان مورد توجه قرار گیرد.

قادرزاده با اشاره به استقرار دوربین‌های ثبت تخلفات در 10 نقطه شهر سنندج، خاطرنشان کرد: طرح‌های ساماندهی معابر، یک‌طرفه کردن معابر شهر سنندج و محدودیت‌ها برای برخی از وسایل نقلیه در آینده نزدیک در شورای ترافیک استان مطرح خواهد شد.

وی در ادامه از صدور 11 هزار گواهینامه جدید در استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 11 هزار گواهینامه جدید اعم از گواهینامه «ب یک» و «ب دو»، گواهینامه پ، تراکتور و موتورسیکلت برای متقاضیان در سطح استان صادر شده است.

رئیس پلیس راهور کردستان در پایان به وجود مراکز تعویض پلاک در شهرستان‌های مختلف استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مراکز تعویض پلاک در شهرستان‌های دیواندره، دهگلان، سروآباد فعال و در مرکز استان نیز توسط چهار پیمانکار انجام می‌شود.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول