اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سیرجان:

نهضت‌های اسلامی برگرفته از قیام امام حسین است

خبرگزاری فارس: امام جمعه سیرجان گفت: نهضت‌های اسلامی در جهان و انقلاب اسلامی ایران برگرفته از فرهنگ شهادت و ایثار حضرت امام حسین (ع) در صحرای کربلا است.

نهضت‌های اسلامی برگرفته از قیام امام حسین است

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی پیش از ظهر امروز در همایش مسئولان هیئت‌های مذهبی استان با بیان اینکه حفظ ارزش‌های اسلامی را در راستای توجه به ائمه اطهار (ع) دانست و اظهار داشت: دین اسلام و شعائر مذهبی با مجالس روضه و امامان (ع) حفظ شده است.

وی افزود: تهاجم فرهنگی دشمن برای از بین بردن ریشه اعتقادی مردم به ویژه جوانان و جدایی از امام حسین (ع) است که امروزه مداحان در مجالس باید درس دینداری و پیروی از ائمه اطهار را یاد بدهند و با روش صحیح جوانان را به دین جذب کنند.

امام جمعه سیرجان نهضت‌های اسلامی در جهان و انقلاب اسلامی ایران را برگرفته از فرهنگ شهادت و ایثار حضرت امام حسین (ع) در صحرای کربلا دانست و گفت: قیام کربلا تا زنده است بدخواهان اسلام و مکتب تشیع نمی‌توانند به مقاصد شوم خود که همانا نابودی مکتب ما است برسند.

حسینی تصریح کرد: امروز هم که یاد و خاطره شهدا در جامعه نهادینه شده و نظام اسلامی مقتدر است به خاطر پیروی از مکتب امام حسین (ع) و قیام کربلا است.

امام جمعه سیرجان اصول صحیح مداحی و صداقت در گفتار و عمل و توجه به ارزش‌های دینی و عمل به آنان را از وظایف اصلی یک ذاکر و مداح اهل بیت اعلام کرد و بیان داشت: مطالعه در زندگانی ائمه (ع) و آگاهی سرلوحه کار مداحان باشد.

سید ابراهیم علوی مسئول کانون مداحان سیرجان نیز با بیان اینکه بیش از 500 نفر از مداحان شهرستان سیرجان دوره آموزش لازم را دیدند، افزود: یک‌هزار و 412 مداح و نوحه‌خوان در شهرستان سیرجان عضو این کانون هستند و پالایش اشعار مداحی، صحت مطالب مداحان و رعایت اصول مجالس عزاداری از اهداف تشکیل کانون مداحان سیرجان است.

وی با اشاره به اینکه مجمع نغمه‌سرایان آل محمد ویژه مداحان برادر و مجمع فدک‌الزهرا ویژه مداحان خواهر است که نظارت بر امور مداحان را دارد، خاطرنشان کرد: 104 واحد مسکونی نیز در قالب تعاونی مسکن مهر به مداحان واجد شرایط واگذار شد.

انتهای پیام/80015/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول