اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان:

47 درصد مردم سیستان و بلوچستان مطالعه غیردرسی دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان گفت: آمار مطالعه غیردرسی در میان مردم سیستان و بلوچستان ۴۷ درصد است.

47 درصد مردم سیستان و بلوچستان مطالعه غیردرسی دارند

اسفندیار زیدآبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: تعداد کل کتابخانه‌های استان 63 مورد است که 420 هزار جلد کتاب را در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه 53 درصد از مردم کشور مطالعه غیردرسی دارند، گفت: آمار مطالعه غیردرسی در بین مردم سیستان و بلوچستان 47 درصد است که به طور معمول هر ساله دو کتاب توسط هر فرد مطالعه می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: منابع و سرانه مطالعه متفاوت است به‌طوریکه مطالعه کتاب 11 دقیقه و 38 ثانیه، فضای مجازی شش دقیقه، روزنامه 34 دقیقه و قرآن و ادعیه 11 دقیقه و 59 ثانیه در کتابخانه های استان ثبت شده است.

زیدآبادی در زمینه اعتبارات این اداره‌کل بیان کرد: اعتبارات عمرانی در دو سال گذشته پیرامون احداث، تجهیز و تعمیر بوده که مقدار 10 میلیارد ریال در این زمینه تخصیص یافته است.

وی با اشاره به تاثیر هفته کتاب‌و‌کتابخوانی در احیای فرهنگ مطالعه گفت: گرامیداشت هفته کتاب ‌و‌کتابخوانی می‌تواند با هفکری و تعامل دستگاه‌ها و ادارات مختلف اصل فرهنگ کتاب را یادآوری کرده و در نشر آن تاثیرگذار باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان بیان داشت: طی دو سال گذشته، 30 کتاب‌دار و کارشناس کتاب به مجموعه کارکنان این اداره‌کل اضافه شده‌اند.

وی در زمینه کمیته نهضت مطالعه مفید افزود: ریاست کمیته نهضت مطالعه بر عهده استاندار است که هدف آن تحقق دورنما و چشم انداز سند 1404 در حوزه کتاب‌و‌کتابخوانی است که طی این سند ما باید در استان به ازای هر 100 نفر هشت مترمربع زیربنای کتابخوانی داشته باشیم.

زیدآبادی ادامه داد: به ازای هر 4 جلد، 35 درصد از مردم عضو کتابخانه‌های استان هستند.

انتهای پیام/175001/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول