اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی گیلان خبر داد

تاتو و خالکوبی در آرایشگاه‌ها ممنوع

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی گیلان با بیان اینکه استفاده از شنل برای عروس‌ خانم‌ها الزامی است گفت: انجام اموری مانند الکترولیز، تاتو، خالکوبی و ... در آرایشگاه‌ها ممنوع است.

تاتو و خالکوبی در آرایشگاه‌ها ممنوع

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد بهادریان در کارگاه آموزشی و تخصصی اتحادیه صنف آرایشگاه‌ها و آموزشگاه‌‌‌داران این شهرستان جامعه صنفی را یکی از بزرگ‌ترین لایه‌ها‌ی جمعیتی و از تاثیرگذارترین اقشار اجتماعی کشور دانست.

وی اظهار کرد: جامعه صنفی با داشتن بیش از 20 میلیون نفر جمعیت بیشترین تاثیر را در اتفاق‌ها و رخدادهای تاریخی و اجتماعی دارد.

به گفته این مسئول، اصناف در شکل‌گیری انقلاب اسلامی یکی از بازوهای انقلاب محسوب شده و نقش مهمی در پشتیبانی از هشت سال دفاع مقدس داشته است.

وی مهم‌ترین و بارزترین شاخصه‌ اصناف را دین باوری و ولایت‌مداری نامید.

بهادریان در ادامه ضمن تجلیل از همکاری رئیس مجمع امور صنفی رشت و همکاری خوب رئیس اتحادیه صنف آرایشگران و آموزشگاه‌داران این شهرستان و دیگر اعضای اتحادیه مذکور در اجرای ضوابط و مقررات، برپایی کارگاه آموزشی سازنده‌ را در راستای ارتقای ضریب امنیتی اعضا موثر دانست.

وی با اشاره به اینکه تهاجم فرهنگی یکی از دغدغه‌های مهم مسئولان کشور است، ادامه داد: تمام تلاش دشمن در این راستا به انحراف کشاندن نسل جوان است.

این مسئول نقش آرایشگران زنانه در ارائه الگوهای اسلامی و هدایت جامعه به ویژه بانوان در تاثیر نپذیری از الگوهای غربی و تهاجم فرهنگی را بسیار مهم خواند و گفت: اکنون یکی از نقطه‌های هدف دشمن در مکان‌هایی از جمله آرایشگاه‌ها محل تجمع بانوان است که در این راستا ارائه فرهنگ پلید غربی و هدایت جوانان به طرف مصرف مواد مخدر از جمله مباحث مهمی است که باید هوشمندانه و هوشیارانه با آن مقابله کرد.

وی با تصریح بر اینکه آرایشگاه‌های زنانه می‌توانند تهدید را به فرصت تبدیل کنند، ابراز کرد: آنها می‌توانند برای تبدیل تهدید به فرصت، از الگوهای اسلامی بهره بگیرند.

بهادریان به مهم‌ترین ضوابط انتظامی اختصاصی آرایشگاه‌ها و آموزشگاه‌های پیرایش بانوان اشاره کرد و یادآور شد: وجود هرگونه معبر ارتباطی مانند موقت یا دائم به منازل مسکونی و واحدهای صنفی همجوار ممنوع است.

وی، ممنوعیت نصب و بهره‌برداری از دوربین مدار بسته، هرگونه فعالیت غیرمربوط با رسته شغلی مندرج در پروانه یا مجوز را اعلام کرد و افزود: استقرار آموزشگاه و آرایشگاه در داخل پاساژ، بازارچه، مجتمع تجاری، حاشیه مراکز مذهبی و اماکن دارای طبقه‌بندی حفاظتی ممنوع است.

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی گیلان، استقرار آموزشگاه و آرایشگاه در یک مکان را ممنوع اعلام کرد و گفت: نصب آیفون تصویری الزامی بوده و تجمع افراد در واحدهای صنفی و ایجاد پاتوق ممنوع است.

وی اضافه کرد: نصب مجوز فعالیت در محل مناسب و در معرض دید مراجعان و رعایت ساعات کار ابلاغ شده در تمام ایامی که واحد صنفی دایر است و نیز حضور مدیر یا متصدی در محل الزامی است.

بهادریان، رعایت حجاب و پوشش مناسب مدیر و کارکنان هنگام ورود و خروج از واحد صنفی را الزامی دانست و تصریح کرد: پخش هرگونه موسیقی غیرمجاز در واحد صنفی ممنوع است.

وی، با تاکید بر اینکه تردد عروس باید با پوشش کامل صورت گیرد، خاطرنشان کرد: شنل‌های عروس در محل قابل دسترس نگه‌داری شود و استفاده عروس از این نوع پوشش کاملا الزامی است.

این مسئول، انجام اموری مانند الکترولیز، تاتو، خال‌کوبی و... را ممنوع اعلام کرد و متذکر شد: استفاده از تصاویر مبتذل و مغایر با شئون اسلامی، آلبوم‌ها و تصاویر مشتریان با عنوان مدل و... ممنوع است.

وی قابل رویت نبودن داخل آرایشگاه از بیرون و در زمان باز شدن درب ورودی و نصب تابلوی «ورود آقایان مطلقا ممنوع» و ممنوعیت ورود فیلمبردار مرد یا زن برای انجام فیلمبرداری و عکسبرداری در آرایشگاه و حتی بیرون درب سالن را از جمله ضوابط انتظامی ذکر کرد و یادآور شد: مدیر واحد صنفی در مقابل هرگونه نقض مقررات و ضوابط انتظامی مسئول بوده و پاسخگو است.

انتهای پیام/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول