اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه مطبوعات هرمزگان:

خبرنگاران هرمزگانی ساماندهی می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس خانه مطبوعات هرمزگان از ساماندهی خبرنگاران در استان به عنوان یکی از اولویت‌های این خانه نام برد.

خبرنگاران هرمزگانی ساماندهی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی خانه مطبوعات هرمزگان، شیرزاد عزتی در نخستین نشست مطبوعاتی شورای مرکزی این خانه با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه بیشترین سعی ما در خانه مطبوعات ایجاد فضای اخوت، برادری و همدلی است، گفت: اگر از زمان انتخابات جدید خانه مطبوعات تاکنون نشست مطبوعاتی برگزار نشده به این دلیل بوده است که عهد بسته‌ایم کمتر صحبت کنیم و بیشتر کار اجرایی و عملی داشته باشیم؛ در این راستا اقداماتی برای آرام‌سازی فضای رسانه‌ای استان صورت گرفته و در ادامه سعی کرده‌ایم به سمت ارتباط و تعامل با دستگاه‌های دولتی و اجرایی به خصوص اداره کل ارشاد برویم و فضایی تعاملی همراه با حفظ شأن اصحاب مطبوعات فراهم کنیم.

این مسئول با اشاره به مشکلات رسانه‌ها و خبرنگاران استان افزود: در خصوص احداث چاپخانه با حضور مجری طرح، سرمایه‌گذار، بانک عامل و نمایندگان تام‌الاختیار استاندار تصمیمات لازم اتخاذ شده است و در این راستا بانک عامل موظف شده 300 میلیون تومان به سرمایه‌گذار پرداخت کند که ساختمان چاپخانه به عنوان بخشی از وثیقه این همکاری و تعامل در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: آنچه در روند کار احداث چاپخانه اثر‌گذار بود و سبب کاهش شتاب کار شد، نوسان بازار ارز بود که در این رابطه با بازرگانی رایزنی‌های لازم برای تامین منابع ارزی صورت گرفته است.

عزتی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات خانه مطبوعات در این مدت، پیگیری اختصاص فضای کتابخانه شهدا به دستور استاندار برای احداث فرهنگسرای رسانه است و امیدواریم بتوانیم فضایی مناسب و در خور شأن برای برگزاری دوره‌های آموزشی و ... در اختیار خبرنگاران قرار دهیم.

عزتی اعتماد و پشتیبانی از یکدیگر در فضای رسانه‌ای استان را یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت و پیشرفت اصحاب رسانه برشمرد و اظهار داشت: فضای کار رسانه علاوه بر فرهنگی بودن دارای وجهه اقتصادی نیز است که در این رابطه خبرنگاران با تشکیل تیم‌های خبری می‌توانند از ظرفیت اقتصادی استان به نحو احسن استفاده کنند.

رئیس خانه مطبوعات استان همچنین به رفع مشکل تعاونی مسکن خبرنگاران اشاره کرد و گفت: با رایزنی‌های متعددی که صورت گرفته تنها راه رسیدن به نتیجه برای ساخت خانه‌های مسکونی این تعاونی، ورود مستقیم اداره کل مسکن و راهسازی برای ساخت و اتمام این پروژه است.

عزتی گفت: رسانه‌ها باید در سال‌جاری برای بقا و ادامه حیات سعی در مدیریت منابع مالی خود به نحو احسن داشته باشند.

مدیرعامل خانه مطبوعات نیز در این نشست با اشاره به رفع مشکلات نرم‌افزاری خانه مطبوعات استان گفت: راه‌اندازی سایت خانه مطبوعات، سامانه پیام کوتاه و اینترنت، تشکیل کمیته‌های رفاهی، آموزشی، اداری و مالی و شوراهای آموزشی از اقدامات موثر برای نظم‌بخشی و ساماندهی امور خانه مطبوعات استان بوده است.

فاطمه رکن‌الدینی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف ارتقای سطح معلومات خبرنگاران استان افزود: در زمینه آموزش خبرنگاران و برگزاری دوره‌های تخصصی تیتر‌نویسی و لیدنویسی رایزنی‌هایی با وزارت فرهنگ و ارشاد صورت گرفته است که در این راستا نخستین دوره مقدماتی در شهرستان خمیر برای آموزش خبرنگاران خمیر و بندرلنگه برگزار خواهد شد.

وی همچنین از راه‌اندازی سرای روزنامه‌نگاران، بسیج رسانه، صندوق قرض‌الحسنه ویژه خبرنگاران و اصحاب رسانه خبر داد و گفت: خانه مطبوعات استان تا جایی که توان داشته باشد از حقوق خبرنگاران و اصحاب رسانه دفاع خواهد کرد.

رکن‌الدینی با تاکید بر ساماندهی خبرنگاران استان گفت: توقع خانه مطبوعات از رسانه‌ها و خبرنگاران عضویت در این خانه و تشکیل پرونده است تا در راستای ساماندهی خبرنگاران بتوان کارت‌های شناسایی قانونی و معتبر به اصحاب رسانه ارائه کرد و این مهم توسط معاون وزیر ارشاد به خانه‌های مطبوعات تاکید شده است تا هر کسی خود را بدون ضابطه و شاخص وارد این صنف نکند.

وی از دستگاه‌های دولتی استان خواست برای احراز هویت خبرنگاران فاقد کارت شناسایی و جلوگیری از ورود بی‌ضابطه برخی که خود را خبرنگار می‌نامند از خانه مطبوعات یا اداره کل ارشاد اسلامی استعلام لازم را کسب کنند.

این مسئول دغدغه و مشکلات بر زمین مانده اهالی رسانه را بسیار عنوان و تصریح کرد: مهم‌ترین معضل عدم پرداخت به موقع مطالبات نشریات از دستگاه‌های دولتی بوده که اکثر نشریات را زمین‌گیر و از ادامه انتشار ناتوان کرده است.

وی بر پرداخت بدهی‌های ادارات به نشریات تاکید کرد و خواستار ورود استاندار به این موضوع شد.

مدیر‌عامل خانه مطبوعات استان هرمزگان ساماندهی خبرنگاران، پیگیری مطالبات و پیگیری احداث چاپخانه را از مهم‌ترین برنامه‌های خانه مطبوعات اعلام کرد و گفت: برنامه‌های جنبی از قبیل برگزاری اردوهای تفریحی، سیاحتی و زیارتی نیز در قالب کمیته‌ها در دست اقدام است و در این راستا برای دفاع از حقوق صنفی اهالی مطبوعات کمیته حقوقی نیز شکل گرفته است.

دبیر کمیته فرهنگی و عضو شورای مرکزی خانه مطبوعات استان نیز در این نشست به برنامه‌های فرهنگی خانه مطبوعات استان تا پایان سال‌جاری اشاره کرد و گفت: نخستین برنامه در سال‌جاری حضور خبرنگاران استان در نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها بود که دستاوردهای خوبی برای اصحاب رسانه به دنبال داشته است.

فروغ مسلم‌زاده ادامه داد: اردوی یک روزه به سیاهو، اردوی تفریحی فین، اردوی 2 روزه رویدر و خمیر که در این برنامه بازدید از کارخانه سیمان خمیر، نشست مطبوعاتی با مدیرعامل، بازدید از آبگرم خمیر و جنگل‌های حراء لافت و خمیر نیز در نظر گرفته شده است؛ همچنین بازدید از زندان مرکزی بندرعباس و استفاده از امکانات ورزشی خصوصاً شنا برای خبرنگاران خانم از دیگر اقدامات در دست اجرای این کمیته تا پایان سال‌جاری است.

انتهای پیام/ز/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول