اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صدور اطلاعیه‌ای عجیب از روابط عمومی اداره ارشاد البرز

اداره ارشاد البرز فعالیت خانه مطبوعات این استان را به رسمیت نمی‌شناسد

خبرگزاری فارس: روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با صدور اطلاعیه‌ای عجیب، اعلام کرد که فعالیت خانه مطبوعات استان البرز را به رسمیت نمی‌شناسد.

اداره ارشاد البرز فعالیت خانه مطبوعات این استان را به رسمیت نمی‌شناسد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، عصر روز پنجشنبه و در حالی که اکثر ادارات و دستگاه‌های اجرایی در سراسر کشور به دلیل فرارسیدن روزهای پایانی هفته تعطیل هستند، اطلاعیه‌ای با امضای روابط عمومی اداره کل ارشاد استان البرز منتشر شد که موجب واکنش‌های بسیاری از سوی اهالی مطبوعات و رسانه این استان شد.

در این اطلاعیه آمده که نسخه‌ای از آن بر روی پرتال رسمی اداره کل ارشاد استان البرز قرار گرفته بود، آمده است: خانه مطبوعات تنها مجموعه‌ای است در حوزه فعالان عزیز رسانه که باید مأمن و محلی باشد برای همه اهالی رسانه در چارچوب قوانین موضوعه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، لذا با توجه به برخی ایرادات قانونی وارد به نحوه شکل‌گیری و برگزاری مجمع خانه مطبوعات و برخی موارد به وجود آمده در طی این مدت، ضمن قدردانی از همه دلسوزان و دوستداران و زحمت‌کشان حوزه رسانه به ویژه خبرنگاران و اهالی دلسوز، خدوم و متین رسانه استان و همچنین مسئولان محترم اعم از مدیران ارشد استانداری، فرمانداری و نمایندگان محبوب مردم کرج در مجلس شورای اسلامی که همه این عزیزان در ارتقاء سطح کیفی و کمی مطبوعات، زحمات زیادی متقبل شده‌اند، اعلام می‌دارد از نظر این اداره کل ادامه فعالیت خانه مطبوعات استان با شرایط فعلی به صلاح نبوده و رسمیت ندارد.

در ادامه این اطلاعیه آمده بود: لازم به ذکر است اطلاعیه تکمیلی به منظور رفع شائبه‌ها و گمانه‌زنی‌ها و پیش داوری‌ها در آینده نزدیک صادر خواهد شد و امیدواریم در آینده بسیار نزدیک اهالی خدوم و متین رسانه استان با همدلی و همراهی همه با هم برای تشکیل خانه‌ای امن و امید آفرین برای مطبوعات استان دست به دست هم دهند.

تکثر مجموعه‌های صنفی رسانه‌ای فعال در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی از اولویت‌های این اداره کل است و در آینده بسیار نزدیک به فضل الهی شاهد راه‌اندازی سرای روزنامه‌نگاران و همچنین انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان استان البرز خواهیم بود که اضافه شدن خانه مطبوعات همدل به این دو مجموعه نیز آینده‌ای روشن برای فعالان حوزه رسانه استان ترسیم خواهد نمود. عزیزانی که در سخت‌ترین شرایط دلسوزانه و صادقانه به تعالی استان سرافراز البرز می‌اندیشند.

* حذف اطلاعیه عجیب اداره ارشاد از سایت‌های خبری

بر اساس این گزارش، بلافاصله پس از انتشار اطلاعیه عجیب فوق و خبر انحلال مطبوعات استان البرز که یک تشکل صنفی است، این اطلاعیه سپس از خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری حذف شد.

خبرنگار فارس در کرج تلاش کرد تا با مسئولان اداره ارشاد این استان از جمله مجتبی ابراهیمی مدیر کل، معاونت مطبوعاتی و روابط عمومی در این رابطه گفت‌وگویی انجام دهد که متاسفانه هیچ کدام تلفن‌های همراه خود را پاسخگو نبودند.

لازم به توضیح است، خانه مطبوعات استان البرز بر اساس قوانین جاری و موضوعه کشور تاسیس و پس از طی مراحل قانونی از جمله تدوین اساسنامه این تشکل صنفی، اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان البرز با رای مستقیم خبرنگاران و روزنامه‌نگاران البرزی انتخاب شدند.

در اساسنامه خانه مطبوعات استان البرز حق انحلال این تشکل صنفی به اداره کل ارشاد استان البرز تفویض نشده و تنها خبرنگاران عضو می‌توانند با تشکیل مجمع عمومی به این امر رای دهند.

طی ساعات گذشته، بسیاری از خبرنگاران استان البرز در تماس‌هایی با مسئولان استان نسبت به این اقدام اداره کل ارشاد اعتراض کردند.

به نظر می‌رسد گسترش اعتراض‌ها موجب شده است تا خبر اطلاعیه عجیب اداره ارشاد از خروجی خبرگزاری‌ها حذف شود.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول