اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

مظلومیت همسفر کهگیلویه و بویراحمد در نمایشگاه مطبوعات بود

خبرگزاری فارس: در نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، متأسفانه غرفه مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد از حداقل امکانات برخوردار نبود و می‌توان گفت غرفه این استان غرفه‌ای مظلوم بود.

مظلومیت همسفر کهگیلویه و بویراحمد در نمایشگاه مطبوعات بود

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، در هفته گذشته و همزمان با برگزاری نمایشگاه مطبوعات وقتی که وارد این نمایشگاه شدم، اولین چیزی که نگاه هر فردی را به نمایشگاه و فضای آن جلب می‌کرد، تزئین و دکور زیبای غرفه‌ها بود.

زیبایی غرفه‌ها به گونه‌ای بود که هر رهگذری را به خود جذب می‌کرد. ما که به همراه خبرنگاران استان از طرف اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها اعزام شده بودیم، همگی تصمیم گرفتیم که ابتدا از غرفه نشریات کهگیلویه و بویراحمد واقع در نمایشگاه بازدیدی داشته باشیم و با فضای آن به طور کامل آشنایی پیدا کنیم.

همین که وارد غرفه نشریات کهگیلویه و بویراحمد شدیم، تنها چیزی که در همان نگاه اول با آن برخورد داشتیم، سادگی و نبود امکانات مناسب بود.

این را بگویم که در راه رسیدن به غرفه کهگیلویه و بویراحمد، نگاه‌مان به چند غرفه استان‌های دیگر افتاد و همین که داشتیم به مسیر خود ادامه می‌دادیم، غرفه‌هایی را می‌دیدیم که از امکانات خوبی برخوردار بودند ولی متأسفانه غرفه استان ما حتی از وجود یک کامپیوتر بی‌بهره بود. غرفه کهگیلویه و بویراحمد حتی بروشور (کتابچه) نشریات و مطبوعات استان را در اختیار نداشت که به مخاطبان ارائه دهد و از نزدیک مشاهده کردم که برخی از افراد به غرفه برای لیست مطبوعات استان مراجعه کردند ولی متأسفانه دست خالی برگشتند.

در گپ و گفتی که در همین زمینه با سالار احمدی مدیر مطبوعات اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد و مسئول غرفه داشتم، وی اظهار کرد: متأسفانه لیست مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد و امکانات مناسبی چون کامپیوتر و اینترنت و ... را در غرفه در اختیار نداریم که به مراجعه‌کنندگان ارائه دهیم و این مسئله در شأن استان کهگیلویه و بویراحمد در برابر سایر غرفه‌ها نیست.

احمدی یادآور شد: 53 نشریه فعال کهگیلویه و بویراحمد در این غرفه در معرض دید عموم مردم قرار گرفته که در این میان یکی از این نشریات به عنوان روزنامه در حال فعالیت است.

مدیر مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امید است که در سال‌های بعد بتوانیم غرفه‌ای در شأن و جایگاه این استان در نمایشگاه برپا و زمینه رشد و پیشرفت مطبوعات آن را فراهم کنیم.

پس از ساعاتی ماندن در غرفه کهگیلویه و بویراحمد تصمیم گرفتم بازدیدی از دیگر غرفه‌ها به خصوص غرفه خبرگزاری فارس داشته باشم و برای همین ابتدا به این غرفه رفتم و از نزدیک با مسئولان و فضای آن آشنا شدم.

حضور افراد و چهره‌های مهم سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و ... در غرفه خبرگزاری فارس از نکات جالب توجه این غرفه نسبت به دیگر غرفه‌های نمایشگاه بود.

در ادامه بازدیدم سری به دیگر غرفه‌ها زدم و از نزدیک نیز با آن غرفه‌ها و فضای آن آشنا شدم. هر غرفه اقدام به ارائه آثار خود به مراجعه‌کنندگان و بازدیدکنندگان می‌کرد.

نمایشگاه نوزدهم در مجموع از رسانه‌های مختلف 830 غرفه داشت که 50 غرفه برای رسانه‌های خارجی بود.

حوالی ساعت 15 روز سوم نمایشگاه بود که نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بازدیدی از غرفه کهگیلویه و بویراحمد داشت و در این غرفه یک نشست خبری با خبرنگاران استان برگزار کرد.

در این نشست خبری خبرنگاران پیرامون مسائل استانی و ملی از جناب زارعی سؤالاتی داشتند، البته در این میان خبرنگاران گلایه‌هایی در خصوص نبود امکانات در غرفه کهگیلویه و بویراحمد از زارعی داشتند که وعده داد این مسئله را در سال‌های بعد به طور جدی دنبال و از حقوق مطبوعات استان دفاع کند.

پس از نماینده مردم دنا و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی، نورالدینی مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت به غرفه استان آمدند و از نزدیک با فضای آن آشنا شدند همچنین یک نشست خبری با خبرنگاران داشتند.

آخرین مهمان غرفه کهگیلویه و بویراحمد حجت‌الاسلام بزرگواری نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی و چرام بود که وی نیز در یک نشست خبری پذیرای سؤالات خبرنگاران بود.

آنچه که در غرفه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از هر چیز به چشم می‌خورد مظلومیت استان را به نمایش می‌گذاشت که انتظار می‌رفت مسئولان ارشاد اسلامی و به خصوص مدیر خوش‌فکر آن که موفقیت‌های خوبی تاکنون در عرصه‌های مختلف داشته در این زمینه نیز فکری به حال غرفه استان می‌کردند.

این خلاصه‌ای از سفری یک‌روزه به نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها بود، نمایشگاهی که به قول یکی از کارمندان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران می‌تواند زمینه آشتی مردم با مطبوعات و رسانه‌ها را فراهم کند.

--------------------------- 

گزارش از احسان طالبی

---------------------------

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول