اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

نقد منصفانه و کلام صادقانه مهم‌ترین ویژگی خبرنگار است

خبرگزاری فارس: معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نقد منصفانه و کلام صادقانه مهم‌ترین ویژگی خبرنگار است.

نقد منصفانه و کلام صادقانه مهم‌ترین ویژگی خبرنگار است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمدجعفر محمدزاده شامگاه امروز در مراسم افتتاح سرای روزنامه‌نگاران البرز که در محل اتاق بازرگانی این استان برگزار شد اظهار داشت: رسالت خبرنگاران بسیار خطیر است لذا این قشر از جامعه لازم است تا چشمی تیزبین و نگاهی ویژه و حساس داشته باشند.

وی ادامه داد: نقد منصفانه و داشتن کلامی صادق و به دور از تنش یکی از مهمترین ویژگی‌های خبرنگاران و روزنامه‌نگاران است.

این مسئول گفت: اصحاب رسانه در هر شرایطی قرار گیرند نباید رسالت خود را فراموش کنند بلکه باید دقت نظر خود را بیش از گذشته کرده و صداقت و انصاف را مهم‌ترین اصل در کار خود قرار دهند.

محمدزاده تأکید کرد: نقد منصفانه و صحت در گفتار اعتبار و اعتماد را برای رسانه به همراه دارد لذا روزنامه‌‌نگاران باید با تعامل با تمام دستگاه‌ها ارتباط داشته و این دو ویژگی مهم را در تمام دوران کاری خود مد نظر قرار دهند.

وی تصریح کرد: اگر در کار خبر دقت نباشد و خبری بر حسب بی‌دقتی منتشر شود می‌تواند روح جامعه را نیز به چالش کشیده و بیمار  کند.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انتشار چنین اخباری علاوه بر بیمار کردن روح جامعه بی‌اعتمادی را در میان مردم نسبت به آن رسانه به همراه دارد.

محمدزاده خاطرنشان کرد: خبرنگاران در تمام عرصه‌ها همپای مدیران و مسئولان بوده و با انتشار اخبار دقیق و شفاف ذهن جامعه را نسبت به عملکرد مسئولان در دستگاه‌های مختلف روشن کرده‌اند.

وی ادامه داد: خبرنگار چشم بیدار و ذهن آگاه جامعه است و هر کجا که نقطه تاریکی وجود داشته باشد باید آن را با نقد و نگاه منصفانه به مسئولان گوشزد کرده و درصدد رفع مشکلات باشد.

وی رسالت خبرنگاران را پیغمبرگونه توصیف کرد و گفت: خبرنگاران باید صحت و گفتار، صداقت و پاکی قلم را حفظ کرده و با انتشار اخبار درست و به موقع در صدد رفع مشکلات و آگاه ساختن مردم باشند.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول