اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور ارتقای سطح داوری‏ها صورت می‏گیرد

قضاوت داوران جوان بسکتبال در تهران زیر ذره‌‏بین پیشکسوتان

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت بسکتبال استان تهران از بررسی نحوه قضاوت داوران جوان بسکتبال در استان تهران و ارزیابی آنها از سوی داوران پیشکسوت این رشته خبر داد.

قضاوت داوران جوان بسکتبال در تهران زیر ذره‌‏بین پیشکسوتان

کامبیز قائمیان امروز در گفت‌‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: امسال داوران رقابت‏های بسکتبال در استان تهران در دو مقطع زمانی خرداد و شهریور برای انجام تست آمادگی جسمانی فراخوان شدند.

وی ادامه داد: علاوه بر تست آمادگی جسمانی، سایر شاخص‏های مؤثر در ارتقای سطح داوری نظیر میزان آگاهی از مقررات روز بسکتبال و آیین‌‏نامه داوری نیز در این افراد به فارسی و انگلیسی مورد ارزیابی قرار گرفت.

قائمیان اضافه کرد: همچنین با حضور شماری از اساتید و خبرگان داوری بسکتبال کشور، دوره‌‏های آموزشی همراه با نمایش صحنه‏‌های فیلم داوری رقابت‏های مختلف ملی و جهانی برپا شد.

رئیس هیئت بسکتبال استان تهران افزود: امسال در جریان لیگ رده‌‏های سنی مختلف استان تهران در قالب اقدامی ابتکاری، علاوه بر نظارت دائمی سرپرستان بر داوران جوان به عنوان وظیفه‏‌ای ذاتی، داوران پیشکسوت این رشته نیز کار داوران جوان‏تر را مورد ارزیابی قرار دادند.

وی عنوان کرد: در این طرح، داوران پیشکسوت بعد از تماشای بازی‏ از نگاهی کارشناسی، ارزیابی خود را در چارچوب اختصاص نمره به شاخص‏های مختلف به هیئت بسکتبال استان تهران ارائه می‏دهند.

قائمیان اضافه کرد: مجموع این نمرات به عنوان برآیندی کلی از نحوه عملکرد داوران حاضر در کوران مسابقات بر تابلوی هیئت بسکتبال استان تهران نقش می‏بندد.

رئیس هیئت بسکتبال استان تهران افزود: دیگر امر ابتکاری در زمینه داوری بسکتبال در استان تهران، رده‌‏بندی داوران در سطوح مختلف و تعیین دستمزد آنها بر اساس همین رتبه‏‌بندی انجام شده از سوی پیشکسوتان است.

این مسئول گفت: شاید فرق چندانی بین داوران برخوردار از رده‌‏های بالاتر با سایر داوران در پرداخت‏ها نباشد؛ اما به هر ترتیب، این اقدام تلاش برای بهبود سطح داوری را از سوی این زحمت‏‌کشان به دنبال دارد.

قائمیان اذعان داشت: بازخورد اتخاذ این تدابیر در ترغیب داوران برای کسب دانش روز داوری بسکتبال و در نتیجه افزایش رضایت‏مندی تیم‏های حاضر در لیگ‏های مختلف استان تهران از قضاوت این قشر جوان و آتیه‌‏دار قابل مشاهده است.

انتهای پیام/2568/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول