اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خوی:

2 میلیون تن سنگ معدن از معادن خوی استخراج می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار خوی گفت: سالانه 2 میلیون و 708 هزار تن سنگ معدن از 51 معدن در شهرستان خوی استخراج می‌شود.

2 میلیون تن سنگ معدن از معادن خوی استخراج می‌شود

غلامحسین عماری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: 51 معدن در خوی وجود دارد و استخراج از این معادن در 48 محدوده انجام می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت معادن شهرستان خوی، گفت: میزان استخراج اسمی از این معادن 2 میلیون و 708 هزار تن در سال و میزان استخراج واقعی 2 میلیون و 28 هزار تن در سال است.

فرماندار خوی با بیان اینکه فعالیت معادن در این شهرستان موجب اشتغالزایی و توسعه منطقه شده است، گفت: 511 نفر به طور مستقیم در 51 معدن مشغول به کار هستند.

عماری با اشاره به صادرات سنگ‌های تزئینی به سایر کشورها، خاطرنشان کرد: سنگ‌های تزئینی از عمده محصولات استحصال شده از معادن خوی هستند که به کشورهای ترکیه، آلمان و ایتالیا صادر می‌شوند.

وی عدم وجود کارخانه‌های فرآوری سنگ‌های تزئینی استحصال شده از معادن در آذربایجان‌غربی را از مشکلات معادن استان برشمرد و افزود: مواد اولیه استخراج شده از معادن آذربایجان‌غربی برای فرآوری به سایر استان‌های کشور فرستاده می‌شوند.

فرماندار خوی از بهره‌برداری از شهرک کانی‌های غیرفلزی در سه راهی ایواوغلی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این شهرک برای اولین بار در شمال غرب کشور به بهره‌برداری می‌رسد و نیازهای معادن منطقه را پوشش می‌دهد.

عماری با اشاره به جذب سرمایه‌گذار در شهرک کانی‌های غیرفلزی ایواوغلی، گفت: متقاضیان سرمایه‌گذاری در این زمینه نسبت به اخذ مجوزهای مربوطه اقدام نموده‌اند.

وی با بیان اینکه نوسازی تجهیزات در واحدهای تولیدی موجب رونق صنعت و معدن در منطقه است، افزود: با جذب سرمایه‌گذار می‌توانیم شاهد ارزش افزوده بیشتری در این زمینه باشیم.

فرماندار خوی ادامه داد: راه‌اندازی بانک تخصصی صنعت و معدن خوی در سال گذشته را از دیگر فعالیت‌های حوزه صنعت و معدن بود.

انتهای پیام/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول