اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان فیروزه خبر داد

تولید سالانه 40 تن سنگ خام فیروزه در معدن شهرستان فیروزه

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان فیروزه گفت: معدن شهرستان فیروزه با تولید سالانه 40 تن فیروزه جایگاه ویژه‌ای در تولید سنگ قیمتی در کشور دارد.

تولید سالانه 40 تن سنگ خام فیروزه در معدن شهرستان فیروزه

به ‌گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا حاجی‌زاده عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز با برگزاری نخستین دوره همایش ملی سنگ فیروزه بر ارتقا و اعتلای جایگاه فیروزه با عنوان سنگی قیمتی با قدمت 5 ‌هزار سال می‌کوشیم.

وی افزود: شهرستان فیروزه با عنوان شهرستانی تازه‌ تاسیس در غرب خراسان رضوی برگزار‌کننده بخشی از نخستین همایش فیروزه و چهارمین همایش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی کشور است و این فرصتی مغتنمی برای بازگویی مشکلات موجود و ارائه هنرهای سنگ قیمتی در شهرستان فیروزه است.

حاجی‌آبادی در ارتباط با اقدامات صورت‌گرفته برای ارتقای جایگاه فیروزه و سنگ‌های قیمتی در این شهرستان یادآور شد: در بحث آموزش تراش سنگ فیروزه، فنی و‌حرفه‌ای شهرستان فیروزه شروع به‌ کار کرده‌ است.

وی تصریح کرد: اتحادیه فیروزه را در شهرستان تاسیس کردیم و در حال حاضر این اتحادیه با 1530 عضو سومین رتبه سنگ قیمتی پس از مشهد و نیشابور را در خراسان رضوی دارد.

حاجی‌آبادی با اشاره به اهداف تاسیس اتحادیه فیروزه گفت: این اتحادیه با هدف هویت‌بخشی به شهرستان تازه‌تاسیس فیروزه و اشاعه معدن غنی آن و همچنین ایجاد فرصت‌های شغلی تاسیس شده ‌است.

فرماندار شهرستان فیروزه ادامه‌داد: در سفر اخیر ریاست‌ جمهوری و هیئت دولت به خراسان‌رضوی، نام این شهرستان متناسب با معدن غنی آن از تحت‌جلگه به فیروزه تغییر کرد.

حاجی‌آبادی افزود: معدن فیروزه شهرستان معدنی با 42 کیلومتر تونل است و سالانه 40 تن سنگ فیروزه تولید می‌کند که گردشگری معدن نیز محقق می‌شود.

وی یادآور شد: در روز دوم نخستین همایش ملی فیروزه که در شهرستان فیروزه برگزار می‌شود، از المان فیروزه و دو تابلوفرش فیروزه رونمایی می‌شود.

حاجی‌آبادی با ابراز امیدواری از دستاورد‌های مثبت و کارآمد همایش گفت: تعامل فرمانداری شهرستان فیروزه و میراث‌فرهنگی استان در تبیین جایگاه سنگ‌های قیمتی و اعتلای جایگاه اقتصادی و فرهنگی آن نقش مهمی ایفا می‌کند.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول