اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر:

46 معدن با پروانه‌کار در دشتستان مشغول به فعالیت هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در حال حاضر 46 معدن با پروانه‌کار در سطح شهرستان دشتستان مشغول به فعالیت هستند.

46 معدن با پروانه‌کار در دشتستان مشغول به فعالیت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان اسماعیل مرحمتی شامگاه چهارشنبه در نشست با مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان دشتستان اظهار داشت: فعالیت‌ در عرصه معادن یکی از فعالیت‌های اقتصادی است که در استان بوشهر و شهرستان دشتستان شاهد آن هستیم و در اشتغالزایی نقشی مؤثر داشته است.

وی در ارتباط با فعالیت معادن در شهرستان دشتستان گفت: در حال حاضر 46 معدن با پروانه‌کار در سطح شهرستان دشتستان مشغول به فعالیت هستند.

مرحمتی افزود: این معادن سالانه 1.5 میلیون تن مواد کانی استخراج می‌کنند و با سرمایه‌گذاری 80 میلیارد ریال برای 253 نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند و استفاده از تمام سرمایه‌ها و ظرفیت‌های استان از مسائل مهمی است که باید به ‌صورت جدی مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر نیز در این نشست خاطر نشان کرد: منابع طبیعی از سرمایه‌های مهمی است که در اختیار داریم و باید از آین سرمایه‌ ارزشمند برای توسعه میهن اسلامی بهره برده و از آن برای نسل‌های آتی محافظت و صیانت کنیم.

هوشنگ شریفی بیان کرد: استان بوشهر در حوزه منابع طبیعی ظرفیت بالایی دارد که این اداره در سال‌های گذشته با جدیت در عرصه بهره‌برداری از آنها به‌منظور توسعه استان تلاش کرده است.

وی به اقدامات این نهاد در عرصه آبخیزداری اشاره کرد و افزود: اجرای طرح‌های آبخیزداری در تمام نقاط استان بر حسب نیاز از مسائل مهمی است که بر رشد و توسعه کشاورزی و صنایع مرتبت اثرگذار است و این دستگاه در سال‌های جاری به‌صورت جدی در این عرصه گام برداشته است.

این مسئول اذعان کرد: احداث سدهای آبخیزداری و آب‌خوان‌داری از مسائل مهمی است که با هدف بهره‌برداری از روان‌آب‌ها شاهد آن بوده‌ایم و خدمات فراوانی از این قبیل در نقاط مختلف شهرستان دشتستان صورت پذیرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر عنوان کرد: منابع طبیعی حق واگذاری معادن اراضی را که در محدوده شهری شهرستان دشتستان واقع است، ندارد.

مدیرکل امور عشایر استان بوشهر نیز در این نشست بیان کرد: عشایر با فعالیت‌های خود نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان بوشهر ایفا می‌کنند و هموار کردن شرایط برای فعالیت ایشان از مسائلی است که اداره کل امور عشایر استان با جدیت در دستور کار قرار داده است.

علی ابراهیمی عنوان کرد: نیمی از دام سبک عشایر استان بوشهر در دشتستان است که بین هفت تا هشت ماه از سال از مراتع این شهرستان استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول