اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه:

همه در قبال جلوگیری از ورود انحرافات به برنامه‌های محرم مسئولیم

خبرگزاری فارس: فرماندار کهگیلویه با بیان اهمیت عزاداری‌های عاشورا در حفظ شعائر دینی گفت: باید از ورود انحرافات به این عزاداری‌ها به جد جلوگیری شود و همه در قبال جلوگیری از ورود انحرافات به برنامه‌های محرم مسئولیم.

همه در قبال جلوگیری از ورود انحرافات به برنامه‌های محرم مسئولیم

به گزارش خبرگزاری فارس از دهدشت، سید ناصر رضایی عصر امروز در گردهمایی هیئت‌های عزاداری  شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: محور  و اساس نهضت عاشورا آزادگی و احیای ارزش‌های انسانی و اسلامی است.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی بستر اصلی و نقطه مشترک انسان‌های دین‌مدار است، تصریح کرد: در این بین روحانیت نقش موثر و حیاتی داشته است.

رضایی هدف از قیام مقدس عاشورا را  حفظ ارزش‌های دینی عنوان کرد و افزود: محوریت روحانیت در عزاداری‌ها بسیار مهم و حیاتی است و اگر نقش روحانیت نبود آسیب‌های زیادی به محرم وارد می‌شد.

فرماندار کهگیلویه تبلیغات سردرگم کننده را یکی از آسیب‌های وارده به حوزه تبلیغات دینی دانست و عنوان کرد: تبلیغات ما باید بر اساس اصول صحیح و به دور از هرگونه آسیب باشد تا به نتیجه مثبت برسد.

وی مردمی بودن هیئت‌های مذهبی را یکی از رمزهای ماندگاری این آیین دانست و عنوان کرد: قطعا می‌توان به حفظ مردمی بودن این آیین از آن به عنوان یکی از تاثیرگذارترین اجتماعات در مقوله‌های مختلف نام برد.

رضایی گفت: فلسفه وجودی عاشورا ارزیابی و انطباق روحیات ما با آموزه‌های دینی است و هرچه به آموزه‌های دینی توجه بیشتری داشته باشیم درک بالاتری از فلسفه عاشورا خواهیم داشت.

وی بیان کرد: عملی به اندازه برپایی عزاداری برای امام حسین (ع) در حفظ دین از انحراف و از هجوم  دشمنان اسلام برای نابودی دین و همچنین توسعه فرهنگ دینی مؤثر نبوده و نیست.

رضایی برپایی چنین مجالسی را مهم‌ترین وسیله برای صیانت از کیان دین و جامعه اسلامی و نیز بسط روح دین و دینداری دانست و عنوان کرد: برپایی باشکوه این مراسم‌ها وظیفه همه ماست.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه متولیان امر نباید اجازه دهند بعضی انحرافات به عزاداری‌ها وارد شود، عنوان کرد: همه ما باید خود را در مقابل این مسئله مسئول بدانیم و از ورود هرگونه انحراف با عاشورا و عزاداری‌های آن جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/آ20

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول