اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار تهران:

نقش روحانیت در پیروزی انقلاب بی‏‌بدیل است

خبرگزاری فارس: استاندار تهران، خون روحانی شهید «عیسی توسلی» را سند و گواهی بارز بر نقش بی‏‌بدیل روحانیت در انقلاب اسلامی خواند.

نقش روحانیت در پیروزی انقلاب بی‏‌بدیل است

مرتضی تمدن در حاشیه برگزاری یادواره روحانی و خطیب جمعه شهید، حجت‌‏الاسلام والمسلمین «عیسی توسلی» که با حضور شماری از مسئولان استانی و محلی و جمع کثیری از مردم بخش‏های مرکزی تهران و رودهن در مسجد جامع بومهن برگزار شد، در گفت‌‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: آیین‏های یادواره شهدا تنها تجلیل از شخص نیست، بلکه عظمت این مراسم تجلیل از مقام شامخ همه شهداست.

وی ادامه داد: نقش روحانیت، حوزه‏های علمیه و مجاهدان شهید در کسوت روحانیت از زمان حرکت انقلاب اسلامی برای نیل به اهداف الهی بی‏‌بدیل است.

تمدن اضافه کرد: روحانیان در جریان پیروزی انقلاب اسلامی شانه به شانه امت اسلامی در صف مقدم همه صحنه‏‌های حماسی حضور داشتند.

استاندار تهران افزود: دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی هرگز موفق به جدایی صف مردم و روحانیت از یکدیگر نشدند.

وی ادامه داد: روحانیان و مردم چنان با یکدیگر عجین و افکار و اهدافشان در هم تنیده است که هیچ‏گاه شکافی بین این دو ایجاد نمی‏شود.

تمدن اضافه کرد: امروز به یاد خطیب جمعه و روحانی بزرگواری گرد هم آمده‏‌ایم که خود نمونه بارزی از روحانیت مجاهد و مبارز بود.

استاندار تهران افزود: دورانی در تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری افتخار ملاقات روحانی و خطیب جمعه شهید، حجت‏‌الاسلام والمسلمین «عیسی توسلی» را داشتم و این شهید بزرگوار سنگر نماز جمعه را به جایگاهی برای تبیین منویات امام راحل(ره) تبدیل کرده بود.

تمدن اضافه کرد: به خاطر دارم که مردم حاضر در نماز جمعه به دلیل عمق محتوایی مطالب مورد اشاره وی در خطابه‏‌ها، قلم و کاغذ برای یادداشت‏‌برداری به همراه می‌‏آوردند.

استاندار تهران افزود: خطبه‌‏های روحانی و خطیب جمعه شهید، حجت‏‌الاسلام والمسلمین «عیسی توسلی» به عنوان کلاس درسی برای همه اقشار جامعه به شمار می‏آمد.

شهید حجت‏‌الاسلام والمسلمین عیسی توسلی، نهم آبان ماه 1364 در کردستان (حد فاصل پاوه و نودشه) در کمین کومله گرفتار و به همراه چهار تن از همراهانش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی از روحانیان مبارز سال‏های انقلاب اسلامی بود که به عنوان مسئول ستاد پشتیبانی جبهه و جنگ و امام جمعه «فرخ‌‏شهر» از توابع استان چهارمحال و بختیاری فعالیت می‏کرد.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول