اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستادعالی کانون های مساجد:

شاخصه امام خمینی وارد کردن مسجد و روحانیت به عرصه سیاست بود

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور گفت: هنر و شاخصه اساسی امام راحل این است که مسجد و روحانیت را وارد سیاست کرد زیرا در گذشته مساجد فقط محل عبادت بود.

شاخصه امام خمینی وارد کردن مسجد و روحانیت به عرصه سیاست بود

به  گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی صبح امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه توانمندی‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضوی که در میدان شهدای مشهد برگزار شد، اظهار کرد: اهمیت و محبوبیت مساجد در این است که از منظر قرآن و اهل‌البیت مقدس‌ترین مکان عنوان شده است.

دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور افزود: هنگامی که خداوند این کره خاکی را بنا نهاد، مسجد نخستین مکانی برای ارشاد بندگان بود و حرکت جهانی پیامبر اعظم نیز از مسجدالحرام شروع شد و امروز شایسته است که سر و جان در این مسیر ببازیم.

سلیمانی ادامه داد: نخستین سخنرانی امام راحل در رابطه با انقلاب اسلامی از مسجد سلماسی در قم آغاز شد و از همین مکان‌ها برای ارشاد ملت ایران استفاده می‌شد این در حالی است که هنگام جنگ تحمیلی نیز از همین پایگاه‌ها به سوی جبهه‌ها بسیج می‌شدیم و 98 درصد شهدا افرادی هستند که از مساجد اعزام شده‌اند.

دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور تصریح کرد: هنر اساسی امام راحل این است که مسجد و روحانیت را وارد سیاست کرد زیرا در گذشته مساجد فقط محل عبادت بود.

وی خاطرنشان کرد: امروز نیز مقام معظم رهبری مسیر امام راحل را دنبال می‌کنند و برای احاد جامعه در باب اهمیت این مکان توصیه‌های فراوان کرده‌اند.

سلیمانی تاکید کرد: مسجد مظهر پیوستگی فرد و جامعه است؛ امام خمینی(ره) جماعت مساجد محور تمام برنامه‌های عبادی، فرهنگی و هنری این مراکز هستند.

دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور ادامه داد: امروز یکی از فراگیرترین و موثرترین شبکه‌هایی که توانسته میلیون‌ها جوان و نوجوان را به کانون‌های فرهنگی و هنری رهنمون سازد، مساجد است.

وی گفت: 14 هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در کشور فعال است و مسئولان این کانون‌ها به صورت خالصانه در حال فعالیت هستند و بدون هیچ چشم‌داشتی به احاد جامعه در حال خدمت هستند.

سلیمانی یادآور شد: باید در این حوزه تلاش مضاعف کرد و براساس رهنمون مقام معظم رهبری در این رابطه بررسی و فعالیت‌ها بیش از پیش افزایش یابد.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول