به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حبیب نیکخو پیش از ظهر امروز در نشست با مدیران آموزش و پرورش شهرستان شهرکرد با تاکید بر ضرورت بهرهگیری از همه ظرفیتها به منظور توسعه کمی و کیفی آموزشها در این استان، اظهار داشت: مدیران و معلمان زمانی که با جامعه دانشآموزی ارتباط برقرار میکنند، باید بر روی مسائل اساسی دانشآموز تمرکز کرده تا خروجی آن مثبت و مثمر ثمر باشد.
وی بررسی شکل رفتار دانشآموزان را یکی از ضرورتها و وظایف اساسی مدیران و معلمان در مدارس در این راستا عنوان کرد و افزود: مدیر و معلم موفق کسی است که ابتدا دانشآموزان را بشناسد و سپس متناسب با این شناخت و نیازهای شناسایی شده، وارد مرحله بعدی و پاسخگویی به نیازها شود.
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هنر مدیریت در آموزشگاه این است که بعد از تحول دانشآموزان، بررسی شود که تا چه حد رفتارهای ساده و غلط یک دانشآموز اصلاح شده یا تغییر کرده است.
نیکخو در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در این راستا خاطرنشان کرد: اگر میخواهیم نیاز تمدنی ایجاد کنیم باید در تعاملات تغییر ایجاد کرده و دلیل عدم تغییرات را نیز باید در عدم پرداختن درست به مسائل پایهای و زیرساختها جست و جو کرد و ما باید بر روی مسائل جامعه به خصوص مدرسه تاملی بنگریم.
وی با اشاره به وضعیت خاص کشور در سال جاری و فشارهای دشمنان برای مقابله با جمهوری اسلامی در حوزه اقتصاد، افزود: اقدامات لازم با تدبیر مسئولان در این راستا در حال انجام است اما به هر حال ممکن است برخی مشکلات و محدودیتها در حوزه آموزش و پرورش بوجود بیاید.
نیکخو با اشاره به اینکه 65 عنوان درسی دانشآموزان همراه با نرمافزار درس هستند، گفت: این تعداد واحدهای درسی در اختیار مدارس قرار گرفته اما این به معنای عدم تولید محتوا برای نرمافزار از سوی مدرسان و معلمان مدارس نیست.
مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به صندوق اعتبار فرهنگیان تصریح کرد: این صندوق دارای یک اساسنامه است و تحت نظارت بانک مرکزی است و وضعیت اقتصادی امروز کشور نیز بر روی عملکرد این صندوق بیتاثیر نبوده اما مسائل پدید آمده در حال بررسی است.
انتهای پیام/خ20/چ3000