اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری تاکید کرد

ضرورت تمرکز معلمان بر مسائل اساسی دانش‌آموزان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: مدیران و معلمان زمانی که با جامعه دانش‌آموزی ارتباط برقرار می‌کنند، باید بر روی مسائل اساسی دانش‌آموز تمرکز کرده تا خروجی آن مثبت و مثمر ثمر باشد.

ضرورت تمرکز معلمان بر مسائل اساسی دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حبیب نیکخو پیش از ظهر امروز در نشست با مدیران آموزش و پرورش شهرستان شهرکرد با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از همه ظرفیت‎ها به منظور توسعه کمی و کیفی آموزش‏ها در این استان، اظهار داشت: مدیران و معلمان زمانی که با جامعه دانش‌آموزی ارتباط برقرار می‌کنند، باید بر روی مسائل اساسی دانش‌آموز تمرکز کرده تا خروجی آن مثبت و مثمر ثمر باشد.

وی بررسی شکل رفتار دانش‌آموزان را یکی از ضرورت‌ها و وظایف اساسی مدیران و معلمان در مدارس در این راستا عنوان کرد و افزود: مدیر و معلم موفق کسی است که ابتدا دانش‌آموزان را بشناسد و سپس متناسب با این شناخت و نیازهای شناسایی شده، وارد مرحله بعدی و پاسخگویی به نیازها شود.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هنر مدیریت در آموزشگاه این است که بعد از تحول دانش‌آموزان، بررسی شود که تا چه حد رفتارهای ساده و غلط یک دانش‌آموز اصلاح شده یا تغییر کرده است.

نیکخو در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در این راستا خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم نیاز تمدنی ایجاد کنیم باید در تعاملات تغییر ایجاد کرده و دلیل عدم تغییرات را نیز باید در عدم پرداختن درست به مسائل پایه‌ای و زیرساخت‌ها جست و جو کرد و ما باید بر روی مسائل جامعه به خصوص مدرسه تاملی بنگریم.

وی با اشاره به وضعیت خاص کشور در سال جاری و فشارهای دشمنان برای مقابله با جمهوری اسلامی در حوزه اقتصاد، افزود: اقدامات لازم با تدبیر مسئولان در این راستا در حال انجام است اما به هر حال ممکن است برخی مشکلات و محدودیت‎ها در حوزه آموزش و پرورش بوجود بیاید.

نیکخو با اشاره به اینکه 65 عنوان درسی دانش‌آموزان همراه با نرم‌افزار درس هستند، گفت: این تعداد واحدهای درسی در اختیار مدارس قرار گرفته اما این به معنای عدم تولید محتوا برای نرم‌افزار از سوی مدرسان و معلمان مدارس نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به صندوق اعتبار فرهنگیان تصریح کرد: این صندوق دارای یک اساسنامه است و تحت نظارت بانک مرکزی است و وضعیت اقتصادی امروز کشور نیز بر روی عملکرد این صندوق بی‌تاثیر نبوده اما مسائل پدید آمده در حال بررسی است.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول